دوشنبه 20 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش تجمع فعالین سیاسی و مدنی ایرانی در آنکارا، ‌در حمایت از زندانیان سیاسی ايران

بامدادخبر – گروهی از فعالین سیاسی و مدنی ساکن ترکیه، با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز نسبت به رفتار حکومت جمهوری اسلامی در قبال زندانیان سیاسی به ویژه وکلای زندانی اعتراض کرده و خواستار آزادی آنان شدند.

این مراسم که روز شنبه (۸ دسامبر، ۱۸ آذر) ‌در میدان کیزیلای آنکارا برگزار شد، تعدادی از احزاب و گروه‌های مدافع حقوق بشر ترکیه مانند، حزب صلح و دموکراسی (BDP)، از احزاب کرد ترکیه، روح انقلاب مداوم ترکیه (SDH) از احزاب چپ این کشور، کانون وکلای مدافع حقوق بشر ترکیه و انجمن حقوق بشر ترکیه (IHD) نیز حضور داشتند.
فعالین ایرانی که از شهرهای مختلف ترکیه به آنکارا آمده بودند، با در دست داشتن تصاویر زندانیان سیاسی و عقیدتی، خواستار آزادی آنان شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همین رابطه حمید مافی، از روزنامه نگاران مقیم ترکیه و از مسوولین برگزاری این تجمع به بامدادخبر گفت: ‌ این تجمع در راستای فراخوان گروهی از فعالین سیاسی، مدنی و دانشجویی ایران که قرار بود به صورت هم زمان در شهرهای مختلف اروپا برگزار شود به اجرا درآمد.

وی در رابطه با علت این گردهمایی نیز گفت: این گردهمایی ابتدا در حمایت از خواسته‌های نسرین ستوده مبنی بر رفع محدودیت‌های قضایی دختر ۱۲ ساله‌اش، مهراوه طرح ریزی شده بود، اما پس از اینکه اعلام شد مقامات قضایی ایران با خواسته‌های وی موافقت کرده‌اند، تصمیم بر این شد که عنوان گرد همایی به «ستایش ستوده» تغییر یافت.

مافی دلیل انتخاب این نام را ستایش از مقاومتی عنوان کرد که نسرین ستوده در ۴۹ روز اعتصاب غذا نشان داده بود و گفت: ما در راستای این فراخوان با گروه‌های مختلف ترکیه، از جمله گروهی از وکلای ترک دیدار کردیم. در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت وکلای زندانی در ایران، خواستار حمایت کانون وکلای مدافع حقوق بشر ترکیه شدیم.

وی با اشاره به حمایت گسترده گروه‌های سیاسی و حقوق بشر ترکیه نیز گفت: علاوه بر وکلا، با تعدادی از گروه‌های سیاسی و حقوق بشری ترکیه نیز مذاکراتی صورت گرفت. این مذاکرات منجر به حمایت کامل این گروه‌ها از گردهمایی ایرانیان شد.

به گزارش خبرنگار بامدادخبر، ایرانیان حاضر در تجمع با خواندن سرودهایی چون «ای ایران» و «یار دبستانی» تجمع خود را به پایان بردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016