دوشنبه 27 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی دريايی: ايران سه فروند از نوع پهپاد اسکن ايگل را شکار کرده است

ايرنا ـ تهران - فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که خط توليد پهپاد اسکن ايگل در ايران راه اندازی شده و هم اکنون در نيروی دريايی و هوا فضای سپاه به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، سردار دريادار ˈعلی فدویˈ روز دوشنبه در حاشيه دومين همايش سراسری جغرافيا، توسعه، دفاع و امنيت ملی در جمع خبرنگاران افزود: پهپاد اسکن ايگل، رکوردار طولانی ترين ساعت پرواز هواپيمای بدون سرنشين در دنيا بوده و از فناوری بالايی برخوردار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده نيروی دريايی سپاه اظهار داشت: يک فروند پهپاد اسکن ايگل که اخيرا در خليج فارس به دست ايران افتاد، سومين پهپاد به دست آمده از اسکن ايگل است که دفعات قبل اعلام نشده بود.

سردار فدوی با بيان اين که اين پهپاد هواپيمايی کاملا تاکتيکی است، گفت: ساعت پرواز اين هواپيما قابل مقايسه با هيچ هواپيمای بدون سرنشينی نيست و يک فروند اسکن ايگلی که اخيرا توسط ايران در خليج فارس فرونشانده شد، يک و نيم ميليون ساعت پرواز را پشت سر گذاشته بود.

به گفته فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران، اين هواپيمای بدون سرنشين قادر است ۳۰ ساعت پرواز بی وقفه داشته باشد.

دريادار فدوی، گفت: پس از گذشت پنج روز از در اختيار گرفتن پهپاد ˈ اسکن ايگلˈ توسط ايران در خليج فارس، وزارت دفاع آمريکا با صدور اطلاعيه ای رسما اعلام کرد که اين پهپاد متعلق به نيروی دريايی آمريکا است در حالی که ابتدا آن را تکذيب کرده بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اين که آيا آمريکا برای بازپس گيری اين پهپاد از ايران درخواست کرده است، گفت: آنها چنين درخواستی نکرده اند.

*** نا امنی خليج فارس و تنگه هرمز، خطری برای دنيا محسوب می شود

فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی درباره اهميت تنگه هرمز گفت: خليج فارس و تنگه هرمز برای تمام دنيا اهميت حياتی دارد و بروز هرگونه ناامنی در اين منطقه خطری برای امنيت انرژی جهان محسوب می شود.

دريادار فدوی با اشاره به اين که تمام دنيا به انرژی خليج فارس و عبور کشتی ها از تنگه هرمز نيازمندند، ادامه داد: آمريکا به دنبال سواستفاده از اين منطقه است و مقامات آمريکايی برای سلطه طولانی بر اين منطقه برنامه ريزی کرده بودند تا با استفاده از اهرم انرژی سلطه قبلی خود را بر دنيا ادامه دهند.

وی با بيان اين که اين طرح آمريکا با روال طبيعی، منافع دنيا و کشورهای منطقه مغايرت دارد، گفت: اگر اقدامات آمريکايی ها با روند کنونی تشديد کننده ناامنی باشد، امنيت تنگه هرمز در خطر قرار می گيرد.

به گفته دريادار فدوی، ناامنی منطقه خليج فارس و تنگه هرمز خطری برای تمامی دنيا به شمار می رود.

وی تاکيد کرد: در شرايط کنونی و بحران بزرگ اقتصادی، دنيا قادر به تحمل شوک عظيم همه جانبه و تداوم دار انرژی، به ويژه مربوط به خليج فارس، نيست.

فرمانده نيروی دريايی سپاه تصريح کرد که به دلايل ذکر شده آمريکا مراقب است تا دست به حماقت نزند.

*** برگزاری رزمايش تا پايان امسال در تنگه هرمز

فرمانده نيروی دريايی سپاه در ادامه گفت و گو با خبرنگاران افزود که تا پايان امسال نيروی دريايی سپاه در تنگه هرمز اقدام به برگزاری رزمايش خواهد کرد.

سردار فدوی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دستاوردهای جديد سپاه اظهار داشت: سپاه همواره دستاوردهای عظيمی دارد که بسياری از آنها اعلام نمی شود.

خبرنگاری در مورد تاثير همايش جغرافيا، توسعه، دفاع و امنيت در نيروی دريايی ايران پرسيد که فرمانده نيروی دريايی سپاه پاسخ داد: در حالی که تمام بخش های کشور ما به نوعی به دريا مرتبط است و متاسفانه منبع اصلی درآمد کشور ما نيز از نفت به دست می آيد، بايد تغيير رويکرد داده و روند توسعه يافتگی و آينده کشور را در دريا و توسعه سواحل خليج فارس جستجو کنيم.

وی اقدام در اين راستا را کاری علمی و دانشگاهی بيان کرد و گفت: گرد آمدن کارشناسان و صاحب نظران در اين همايش، فرصت مغتنمی است که می توان عقب افتادگی چند هزار ساله راجع به دريا را بررسی و جبران کرد.

فرمانده نيروی دريايی سپاه با بيان اينکه آمريکا برای ايران تهديد به شمار می رود، توضيح داد: تمام بخش های کشور ما از جمله اقتصاد و همچنين تهديد جمهوری اسلامی ايران به دريا مربوط است.

وی با تاکيد بر توانمندی های بالای کشورمان برای مقابله با هر نوع تهديد اظهار داشت: بايد هر نوع تهديد را با دفاع و توانمندی همه جانبه پاسخ داد.

فرمانده نيروی دريايی سپاه با بيان اينکه بندرعباس و استان هرمزگان، استانی فراملی است، گفت: اين مناطق اهميت بسياری برای کشور دارد، به همين دليل برای توسعه اين مناطق بايد توجه ويژه کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016