چهارشنبه 22 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيسی، معاون اول قوه قضائيه: برای ۱۸ مقام آمريکايی کيفرخواست صادر شده است

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائيه گفت: اصلاح نظام قضاوت ضرورت جدی و اجتناب‌ناپذير برای اجرای عدالت و اصلاح نظام دادرسی است.

به گزارش خبرنگار قضايی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسی معاون اول قوه قضائيه در حاشيه مراسم تحليف کارآموزان قضايی که صبح امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصلاح نظام وکالت ضرورتی جدی برای اجرای عدالت و اصلاح نظام دادرسی است و مجلس و دستگاه قضايی نيز به اين ضرورت واقف هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به ارائه طرح اصلاح نظام وکالت در مجلس گفت: از اعضای مجلس تقاضا می‌شود نسبت به تصويب اين قانون با در نظر گرفتن ابعاد مختلف آن اقدام لازم را انجام دهد تا هر چه سريعتر گام‌های اساسی را در اين زمينه برداريم.

حجت‌الاسلام رئيسی تصريح کرد: تأکيد ويژه من بر اصلاح نظام وکالت در کشور است چرا که وکالت از جايگاه فقهی ويژه‌ای برخوردار است اما متأسفانه برخی از وکلا تنها به فکر حق‌الوکاله خود هستند که اين تهديد و صدمه‌ای بزرگ در زمينه احقاق حق به شمار می‌رود.

وی به نقش مهم کارکنان در شعبات دستگاه قضايی اشاره کرد و گفت: کارکنان بايد به لحاظ حرفه‌ای و اخلاقی از تقوای لازم برخوردار باشند و هوشيار باشند که دچار لغزش نشوند چرا که در سلامت دستگاه قضايی نقش ويژه‌ای دارند.

معاون اول قوه قضائيه در خصوص بهبود وضعيت اداری مالی کارکنان دستگاه قضايی گفت: ما اين موضوع را در دستور کار قرار داده‌ايم و به زودی نسبت به بهبود وضعيت حقوقی و کاری کارکنان شعبات دستگاه‌ قضايی اقدامات لازم را انجام می‌دهيم البته ما هم از مشکلاتی که در زمينه بودجه به وجود آمده بی‌نصيب نيستيم اما نگاه ما تثبيت موقعيت شغلی و بهبود وضعيت مالی کارکنان دستگاه‌های قضايی است.

معاون اول قوه قضائيه در خصوص کيفرخواست عليه ۱۸ مقام آمريکايی گفت: ما نسبت به مقامات آمريکايی و جنايات آنها ادعاهای زيادی داريم و اگر جامعه حقوقدانان و دادگاه‌های بين‌المللی منصف بودند بايد خيلی زودتر آنها را پای ميز محاکمه می‌کشاندند.

وی افزود: مـتأسفانه به دليل نفوذ نظام سلطه در مجامع بين‌الملل تاکنون اين اقدام صورت نگرفته اما ما برای تنوير افکار عمومی تلاش داريم تا جنايات آمريکا عليه ايران را با توجه به اسناد معتبری که در اختيار داريم علنی کنيم.

وی تأکيد کرد: عناصر قانونی جرم در جرايم آمريکايی‌ها محرز است، ما گام اول را با صدور کيفرخواست آغاز کرديم و به زودی گام‌های بعدی را به اطلاع می‌رسانيم.

رئيسی همچنين درباره دستگيری ۲۸ نفر از مرتبطان با شبکه‌های ضدانقلاب گفت: به طور قطع سخنگوی قوه قضاييه در اين رابطه توضيحات بيشتری را ارائه خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016