شنبه 2 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاييد محکوميت ۹ ماهه امين روغنی، فعال دانشجويی در دادگاه تجديدنظر

خبرگزاری هرانا - محکوميت ۹ ماهه امين روغنی فعال دانشجويی دانشگاه سمنان در دادگاه تجديد نظر به تاييد رسيد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، امين روغنی از فعالين دانشجويی دانشگاه سمنان و از اعضای تشکل مجمع اسلامی دانشجويان می‌باشد که در تاريخ ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ توسط ۱۰ نفر از مأمورين اداره اطلاعات استان سمنان در منزل دانشجويی خود با اتهام اجتماع و تبانی عليه نظام از طريق تشکيل اجتماعات دانشجويی بازداشت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با دستبند و چشم بند به مدت ۷روز در اداره اطلاعات مورد بازجويی ۱۰ ساعت در روز قرار گرفت و سپس با توديع وثيغه آزاد گشت.

پس از بار‌ها احضار توسط بازپرس پرونده سر انجام در ارديبهشت سال ۹۱ پرونده وی به دادگاه انقلاب و همچنين دادگاه عمومی استان ارسال شد.

امين روغنی می‌گويد: در طول بازجويی‌های اداره اطلاعات بازجو‌ها با توجه به نفوذ در روند قضايی پرونده به او وعده تخفيف قابل توجه در صورت همکاری در بيرون از زندان داده بودند که بعد از سر باز زدن وی از همکاری‌های مورد نظر، فشار‌ها در راستای پرونده سازی عليه او شروع شد طوری که حتی دو نفر از اساتيد دانشگاه نيز به دادسرا برای شهادت عليه وی احضار شدند.

همچنين کميته انضباطی دانشگاه نيز تحت فشار اداره اطلاعات مجبور به صدور دو حکم جداگانه ۳ و۲ ترم محروميت از تحصيل برای وی نمودند و از سوی دادگاه انقلاب به تحمل نه ماه حبس تعزيری به جرم اقدام عليه امنيت ملی وتبليغ عليه نظام محکوم شد. علاوه بر اين به علت انجام سوال در مناظره درون دانشگاهی بين آقای سليمی نمی‌ن والياس حضرتی که با حمايت گسترده دانشجويان مواجه شد، به تحمل سه ماه حبس تعزيری به جرم تشويش اذهان عمومی به خاطر «انتساب ربايش خويش به مأمورين اداره اطلاعات» محکوم گشت.

اين در حاليست که در تاريخ ۱۷ آبان ۱۳۹۱ حکم ۹ ماه حبس وی از سوی دادگاه تجديد نظر استان سمنان به صورت قطعی تأييد گرديد.

امين روغنی می‌گويد: حتی پس از تحمل تمامی اين فشار‌ها هنوز کليه فعاليت‌های خود را در چارچوب قانون اساسی می‌دانم و خود را يک اصلاحطلب ملتزم به قانون معرفی می‌کنم که آزادی انتقاد را اولين شرط بهبود شرايط کشور می‌دانم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016