دوشنبه 4 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"حفاظت سپاه از سال تاسيس تاکنون ۲۰ مورد هواپيماربايی را خنثی کرده است"

ايسنا ـ جانشين فرمانده حفاظت هواپيمايی سپاه از موفقيت حفاظت سپاه در خنثی سازی ۲۰ مورد هواپيماربايی از سال تاسيس آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ صفرعلی موسوی در نشستی خبری که به مناسبت ۵ دی ماه سالروز صدور فرمان تاريخی امام مبنی بر تشکيل سپاه حفاظت هواپيمايی برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۶۳ تا کنون ما با ۲۰ مورد اقدام به هواپيماربايی مواجه بوديم که ۱۲ مورد از آن با خونريزی و درگيری شديد همراه بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اين‌که تا کنون هيچ کدام از اقدامات هواپيماربايی موفق نبوده است، اظهار کرد: با اقداماتی زمينی اين تعداد به بيش از ۱۰۰ مورد رسيده است که همه آنها توسط سپاه حفاظت هواپيمايی خنثی شده است.

وی با بيان اين‌که در سال اخير با هيچ اقدام امنيتی مواجه نبوديم، گفت: يکی از مواردی که توسط سپاه خنثی شد در پرواز تهران -دمشق بود و آخرين موردی که وجود داشته است، در پرواز اهواز به بندرعباس رخ داد که بيش از ۲ نفر از همکاران ما در اين پرواز در مقابل بيش از ۲۰ نفر از تروريست‌ها ايستادگی کردند و ۵۰ مورد جراحت برداشتند، اما در نهايت موفق شدند و مدال شجاعت نيز از مقام معظم رهبری دريافت کردند.

موسوی افزود:تا پيش از حادثه يازده سپتامبر تنها مساله در صنعت هوانوردی، ايمنی مسافران بود، اما پس از آن مسائل امنيتی نيز به شدت مورد توجه قرار گرفت. خوشبختانه در کشور ما در اين زمينه کارهای خوبی صورت گرفته است. تعداد اقداماتی که عليه هوانوردی ما صورت گرفته بود، هيچ گارد حفاظتی در دنيا با اين حجم مواجه نبوده است.

وی با بيان اين‌که سپاه حفاظت هواپيمايی به سرعت خود را به سطح گارد بين‌المللی هواپيمايی رسانده است، گفت: ايکائو و OSA بارها از وضعيت امنيت پروازهای ما را بازديد کرده‌اند. ايکائو در پنج سال اخير پنج بار از گارد حفاظت سپاه بازديد کرده است، اقدامات ما در پيش از پرواز و روی زمين بی‌نظير است. آنها ما را به عنوان يکی از موفق‌ترين کشورها در زمينه حفاظت هواپيمايی عنوان کرده‌اند، البته من معتقدم که ما اولين کشور در زمينه امنيت پرواز هستيم، اما بنا به دلايل سياسی هيچگاه آنها به اين مساله اذعان نکرده‌اند.

موسوی همچنين تصريح کرد: ما امروز در سطحی قرار داريم که همه سازمان‌های بين‌المللی معتبر به توانايی ما اذعان دارند. ما امروز در زمينه امنيت پرواز آمادگی آموزش به کشورهای مختلف را داريم.

وی در پاسخ به اين‌که آيا تاکنون درخواستی از کشورهای منطقه برای آموزش نيرو در زمينه امنيت پرواز شده است يا نه؟ اظهار کرد: کشورهای منطقه درخواست‌هايی داشتند، ولی هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است، آنها به توانايی ما در گارد پرواز اذعان دارند.

موسوی در پايان اظهارات خود گفت: همچنين به زودی مستندی درباره فعاليت‌های حفاظت سپاه در صنعت هوانوردی از صداوسيمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

به گزارش ايسنا، در اين نشست همچنين حجت‌الاسلام عباسی نماينده ولی فقيه در حفاظت سپاه با اشاره به موفقيت‌های اين نهاد، اظهار داشت: امروز همکاران ما در حفاظت هواپيمايی سپاه در دو جبهه جنگ نرم و جنگ سخت قرار دارند. آنها با تهديدات سخت نظير اقدامات تروريستی و همچنين با مسائل اعتقادی، اخلاقی و بحث‌های جاسوسی مواجهند، اما آنچه تاکنون موجب موفقيت آنها شده است، نيروی ايمان بالای آنهاست.

وی تاکيد کرد:مهم‌ترين شاخص‌هايی که موجب اذعان همگان به توانايی حفاظت هواپيمايی سپاه شده و صفت گارد آهنين را به خود اختصاص داده است تخصص، تجهيزات و امکانات و ايمان بالای نيروهای آن است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016