سه شنبه 5 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه جمعی خطاب به تمامی احزاب و سازمان های چپ در رابطه با وضعيت رضا شهابی در زندان

خطاب به تمامی احزاب و سازمان های چپ و کمونيستی، تشکل ها و نهادهای حامی جنبش کارگری ايران

رفقا!
چنان که مطلّع هستيد، رضا شهابی کارگر زندانی و عضو سنديکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، از روز دوشنبه ۲۷ آذرماه ۱٣۹۱ (مطابق با ۱۷ دسامبر ۲۰۱۲) برای بار سوم دست به اعتصاب غذا و دارو زده است و اين امر موجب نگرانی و تشويش خاطر همگان شده است. نيک می دانيم که شما نيز در اين نگرانی سهيم هستيد و انبوه اطلاعيه ها و بيانيه های حمايتی تان حاکی از اين امر و بسيار دلگرم کننده بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رفقا!
اخبار و گزارشات پيرامون وضعيت سلامتی رضا شهابی و ديگر کارگران زندانی ايران به شکلی کاملا آشکار و غيرقابل انکار، از سوی اغلب نهادها و رسانه های بورژوايی، ناديده گرفته می شود و چنان که بايد و شايد، اهميت و توجه نمی يابد. اين اگرچه چندان مايه تعجّب ما نيست و به ماهيت طبقاتی و جايگاه اين جريانات در جنگ همه روزه و جاری در زمين سفت سياست طبقاتی در ايران بر می گردد، اما در هر صورت، موجب به حاشيه رفتن اخبار مربوط به فعالين کارگری دربند شده و از فراگير شدن آن جلوگيری می کند و موجب می گردد که فشار لازم بر دوش حکومت جمهوری اسلامی قرار نگيرد و به خواست ها و مطالبات آنان وقعی ننهد.

از همين رو ضرورت انتقال عرصه مبارزه از کلام به عمل از جانب نيروهای چپ و کمونيست عميقاً مشهود است و تلاش همه جانبه ما در جهت حمايت از فعالين کارگری زندانی را طلب می کند.

رفقا!
ما امضا کنندگان اين بيانيه قوياً و موکداً اعلام می کنيم که تنها خبر رسانی و نگارش بيانيه های محکوميت کفايت نمی کند و لازم است که مانند ديگر مقاطع و برهه های حساّسی که پشت سر گذاشته ايم، اعتراضات و اعتصاباتی را جهت فشارهای همه جانبه و بين المللی بر رژيم سرمايه در ايران ترتيب دهيم.

از شما رفيقانه می خواهيم که همگی در کنار هم، دست به ايجاد و سازماندهی زنجيره ای از اعتراضات به هم پيوسته بزنيم و صدای مبارزات کارگران و فعالين کارگری در سطح بين المللی و خارج از ايران باشيم. سنديکاها و اتحاديه های کارگری کشورهای مختلف را برای حمايت از فعالين کارگری بسيج نماييم و با کوشش هايمان، حکومت جمهوری اسلامی را وادار نماييم که فوراً به خواسته های برحق رضا شهابی تن داده و او را تحت درمان فوری قرار دهد.
تلاش مصرّانه و متّحدانه ما، ادای دينی به مبارزات شجاعانه کارگران و فعالين کارگری در ايران و مانعی برای تداوم سرکوب بيرحمانه آنان توسط حکومت سرمايه جمهوری اسلامی است.

زنده باد همبستگی بين المللی کارگران!


اسامی امضاکنندگان به ترتيب حروف الفبا:
آرام فرجام
آرش عزيزی
اميد حبيبی نيا
بهروز جاويد تهرانی
پريسا نصرآبادی
پژمان رحيمی
پويا عزيزی
پيام شاکر
رايا دشتبان
رژين محمدی
روبرت سپانيان
سوسن شهبازی
سيمين دبيری
سيمين روزگرد
صمد بهادری طولابی
عباس سماکار
عابد رضايی
عزيز ميری
فرهاد کرامتی
فرهاد مظفری
محمد غزنويان
مرجان افتخاری
مرجان عبدی
مريم افشاری
مينا زاده
ناصر بايزيدی
نيما پوريعقوب
نينا دانشيان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016