پنجشنبه 7 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هانی يازرلو به يک سال زندان قطعی در مشهد و ۱۵ سال تبعيد محکوم شد

خبرگزاری هرانا - دادگاه تجديد نظر حکم ۱ سال حبس در زندان مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به مشهد را برای دکتر هانی يازرلو صادر کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، دکتر هانی يازرلو به اتهام تبليغ عليه نظام در دادگاه تجديد نظر به ۱ سال زندان قطعی در زندان مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به شهر مشهد محکوم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی که پيش‌تر در دادگاه بدوی (شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی پيرعباس) به ۱ سال زندان در ايرانشهر و ۱۵ سال تبعيد به ايرانشهر محکوم شده بود، در شعبه ۳۶ دادگاه تجديد نظر به رياست قاضی زرگر به ۱ سال زندان در مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به اين شهر محکوم گرديد.

اتهامی که دکتر هانی يازرلو بابت آن محاکمه و به اين مجازات سنگين محکوم شده، "تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی" می‌باشد و دليل اين اتهام نيز مصاحبه ايشان در زمانی است که دو فرزند و همسرش در زندان بودند و زندان از آزادی يکی از فرزندان وی (هود يازرلو) که دوره محکوميت قانونی خود را به پايان رسانده بود خود داری می‌کرد.

وی پيش‌تر در ارديبهشت سال ۱۳۹۰ توسط مامورين وزارت اطلاعات در منزل مسکونی خود بازداشت و پس از چند ماه با قرار وثيقه از زندان آزاد گرديد.

دکتر هانی يازرلو از زندانيان سياسی قبل از انقلاب بهمن ۵۷ و همچنين دهه ۶۰ می‌باشد و زمانی که در ارديبهشت ماه ۱۳۹۰ بازداشت شد، دوفرزندش بنامهای حامد يازرلو و هود يازرلو و همچنين همسرش بنام نازيلا دشتی در زندان دوران محکوميت خود را سپری می‌کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016