پنجشنبه 7 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخضر ابراهيمی خواستار تشکيل دولت انتقالی در سوريه شد

روسيه: تکذيب طرح روسی- آمريکايی برای حل بحران سوريه

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - در حالی که وزارت امورخارجه روسيه، وجود هر گونه طرح روسی- آمريکايی برای حل بحران سوريه را تکذيب کرده، فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه، خواستار تشکيل يک دولت انتقالی در اين کشور شده است.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب ؛ اخضر ابراهيمی- فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و همچنين اتحاديه عرب برای حل بحران سوريه، که از اوايل هفته جاری به سوريه سفر و با بشار اسد و رهبران اپوزيسيون داخلی ديدار کرده است، خواستار تشکيل يک دولت انتقالی قدرتمند برای پايان دادن به ٢١ ماه خشونت در اين کشور شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابراهيمی، اين پيشنهاد را امروز پنجشنبه در يک نشست خبری در دمشق اعلام کرد.

وی با تأکيد بر اين که دولت انتقالی بايد تا قبل از انتخابات سال ٢٠١٤ رياست جمهوری سوريه تشکيل شود، گفت: دولت انتقالی بايد با تمامی قدرت تشکيل شود تا اداره کشور را در دوران گذار بر عهده بگيرد؛ ابراهيمی اضافه کرد که دوران گذار با انتخابات پايان می‌يابد.

وی اظهار داشت: تغييرات در سوريه نبايد فرمايشی باشد، بلکه مردم سوريه نيازمند تغييرات واقعی هستند و همه مردم جهان متوجه اين امر شده‌اند.

اظهارات اخضر ابراهيمی درباره ضرورت تشکيل يک دولت انتقالی در حالی است که الکساندر لوکاچويچ- سخنگوی وزارت امورخارجه روسيه، امروز پنج شنبه، در يک نشست خبری گفت که هيچ طرح و توافقی ميان روسيه و آمريکا در زمينه حل بحران سوريه وجود نداشته و ندارد.

وی همچنين انجام مذاکره‌ای ميان آمريکا و روسيه در زمينه تشکيل دولت انتقالی سوريه، با حفظ بشار اسد تا پايان دوره رياست جمهوری اش در سال ٢٠١٤ را تکذيب کرد.

همچنين سخنگوی وزارت امور خارجه روسيه از ديدار سرگئی لاوروف- وزير امور خارجه روسيه، با اخضر ابراهيمی- نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب برای حل بحران سوريه، در روز شنبه آينده خبر داد.

لوکاچويچ گفت که مقام های روس با اخضر ابراهيمی درباره حل سياسی بحران سوريه و پايان دادن به خشونت‌های اين کشور مذاکره خواهند کرد.

ميخائيل بوگدانوف- معاون وزارت خارجه روسيه، نيز ديروز اعلام کرده بود که اخضر ابراهيمی برای مذاکره با رهبران کرملين به مسکو سفر خواهد کرد و با رهبران روسيه در زمينه حل بحران سوريه گفت وگو می‌کند.

سفر ابراهيمی به مسکو در حالی صورت می گيرد که برخی از مسئولان وزارت امور خارجه سوريه عازم مسکو شده‌اند.

فيصل مقداد- قائم مقام و احمد فاروق عرنوس- معاون وزير امور خارجه سوريه، صبح ديروز چهارشنبه در سفری از پيش اعلام نشده فرودگاه دمشق را به مقصد مسکو ترک کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016