جمعه 8 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارشکنی قاضی صلواتی در درمان دراویش زندانی

مصطفی دانشجو، وکیل زندانی دراویش گنابادی، پس از ساعت‌ها کشمکش در بیمارستان بستری شد.

به گزارش مجذوبان نور، مصطفی دانشجو که از بیماری شدید ریوی رنج می‌برد به علت وخامت بیماری آسم، صبح روز، ۴ دی‌ماه به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد، اما وقتی که پزشک دستور عمل نمونه برداری ریه را می‌دهد، مامورین همراه این درویش گنابادی با بیان اینکه به دستور قاضی صلواتی این زندانی حق بستری شدن در بیمارستان را ندارد، خواهان بازگرداندن او به زندان اوین شدند.

با این حال طبق قوانین بیمارستان ترخیص بیمار بعد از تشکیل پرونده و طی مراحل اولیه عمل، تنها با رضایت نامه بیمار امکان پذیر است، که این وکیل زندانی با بیان اینکه تضمین سلامتی من به عهده افرادی است که مانع درمان من می‌شوند از امضای رضایتنامه ترخیص سرباز می‌زند و به این ترتیب پس از ساعت‌ها معطلی و مقاومت دانشجو در برابر فشار برای امضای رضایتنامه، در نهایت این وکیل زندانی در بیمارستان میلاد بستری می‌شود.

چندی پیش نیز وقتی که دانشجو در جریان درمان بیماری ریوی، در بیمارستان میلاد بستری بود، به دستور صلواتی (قاضی پرونده)، از ادامه درمان بازماند و به زندان برگردانده شد.

این وکیل دادگستری تا کنون ۱۶ ماه است که در زندان اوین بدون در دست داشتن هیچ حکمی به صورت بازداشت موقت به سر می‌برد، وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور اعلام کردند که تا زمانی که دادگاه قوانین آیین دادرسی را به طور کامل رعایت نکند، حاضر به شرکت در جلسه دادگاه نخواهند بود.

دخالت‌های غیر قانونی قاضی صلواتی در روند درمانی زندانیان سیاسی و علی الخصوص زندانیان عقیدتی پس از اینکه وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور به دلیل غیرقانونی دانستن روند دادرسی از شرکت در دادگاهی که قرار بود در تاریخ ۲۱ آبان ماه برگزار شود خودداری کردند افزایش یافته است و به همین دلیل قاضی صلواتی نیز آنان را از امکانات درمانی محروم کرده و طی نامه ای دستور بازگرداندن سه تن از دراویش گنابادی که در بیمارستان تحت معالجه بودند را صادر کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


“مصطفی دانشجو” وکیل پایه یک دادگستری و مدافع حقوق دراویش گنابادی که با بیماری ریوی یک سال و نیم است بدون حکم و بلاتکلیف با قرار بازداشت موقت در حبس به سر میبرد و اکنون بنابر دستور قاضی صلواتی حق بستری شدن در بیمارستان را ندارد، در دفاعیات خود در دادگاه گفته بود: ” اگر مرکز امور وکلا که مدعی پرورش وکلای پرمحتوا ست نیم نگاهی به سوگندی که وکلا در آغاز پوشیدن کسوت پر افتخار وکالت می نمایند ، داشته باشد در می یابد که وکیل بر اجرای عدل پافشاری می کند و در این جایگاه رفیع ، موضع خود را برپایه قدرت طرفین دعوی معین نمی کند و به همین دلیل است که فرشته عدالت را با چشمانی بسته به تصویر می کشند. به هرحال من به سوگندی که یاد کردم وفادار بوده ام و از مظلوم دفاع کرده ام”

او که قبلا در جریان دفاع از حقوق دراویش پروانه وکالتش باطل شده و به هفت ماه زندان و شلاق محکوم شده بود، بعد از اتمام محکومیتش نه تنها آزاد نشد بلکه به اوین منتقل و پرونده ای دیگر با اتهامات توهین به رهبری، اقدام علیه امنیت ملی ، نشر اکاذیب و عضویت در گروه غیر قانونی برای وی تشکیل داده شد.

وی سابقه بیماری آسم داشته و در طول مدت بازداشت، بیماری او به شدت پیشرفت کرده به طوری که او را دچار حملات شدید تنفسی می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016