شنبه 9 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نقدی حضور نیروهای سپاهی و بسیجی در سوریه را رد کرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با رد اخباری مبنی بر حضور نیروهای سپاهی و بسیجی در سوریه، گفت: اگر چنین اجازه ای به بسیجی ها داده شود، مسئله در قدس حل می شود تا ریشه فتنه در تل آویو خشکانده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا نقدی در حاشیه دومین مجمع عالی پیشکسوتان جهاد و شهادت بسیج در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رزمایش 20 هزار نفری "الی بیت المقدس" اظهار کرد: این رزمایش روز گذشته در خوزستان پایان یافت و تمامی اهداف ترسیم شده برای آن تحقق پیدا کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به در راه بودن انتخابات سال 92، آیا اجازه تکرار حادثه ای مثل فتنه 88 را خواهید داد، افزود: امنیت کشور ما را مردم تامین می کنند و به هیچ عنوان عمده اتکاء کشور بر نیروهای سازمان یافته نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون مردم با هوشیاری امنیت کشور را در حادثه های گوناگون تامین کرده اند، البته در حال حاضر صحبت از انتخابات زود است اما مردم ما همواره درباره بحث تامین امنیت در کشور پیشرو بوده و هستند.

سردار نقدی درباره اخبار برخی رسانه ها که عنوان می کنند، نیروهای سپاهی و بسیجی به عنوان حامیان دولت سوریه در این کشور می جنگند، گفت: طبیعتا این موضوع صحت ندارد اما چنین اجازه‌ای به بسیجی‌ها داده شود جنگ در سوریه خاتمه پیدا نمی کند و قطعا مسئله در قدس حل می شود تا اصل فتنه در تل آویو خاموش شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره برگزاری مانور دریایی ارتش و تکیه بر جنگ الکترونیک با استفاده از بکارگیری تجهیزات الکترونیکی در این رزمایش، تصریح کرد: وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این است که همواره بزرگترین ابرقدرت را تهدید فرض کرده اند و این موضوع کمک می کند به پیشرفت. پیشرفت اعجاز انگیز کنونی در نیروهای مسلح کشور به دلیل این است که قدرت های بزرگ به عنوان تهدید و دشمن جمهوری اسلامی فرض شده اند.

وی ادامه داد: در دریا پیشرفت های خوبی در رادارها تجهیزات الکترونیکی زیر آب و ... داشته ایم که اکثر این تجهیزات طراحی و ساختش در جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، نه کسی شبیه آن را دارد و نه از آن خبر دارند، این رزمایش ها هم در جهت آزمایش همین سلاح هاست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه قرار گرفتن کشور در رتبه اول علمی منطقه چه ارتباطی با رابطه تولید علم و پیشرفت های نظامی دارد، گفت: هر جایی که پیشرفتی حاصل شده است جمهوری اسلامی ایران پیشتر در آن زمینه تحت فشار قرار گرفته بود، در موضوع تسلیحات و تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تحت فشار و تحریم بوده است طبیعی است که در این حوزه ها پیشرفت حاصل شود.

سردار نقدی خاطر نشان کرد: در مسئله هسته ای، در علم بیولوژیک و سلول های بنیادین و دارو بیشترین تحریم ها علیه کشور اعمال شد اما هم اکنون شاهدیم که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان متخصصان و دانشمندان خود بیشترین پیشرفت ها را در همین حوزه ها کسب کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016