پنجشنبه 14 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خزعلی در انفرادی اوين؛ تشکيل دادگاه و از سرگيری اعتصاب غذا

کلمه ـ مهدی خزعلی که پيش از اين با قول فراهم شدن شرايط قانونی و مساعدت جهت آزادی همراهانش از سوی مسوولان زندان، اعتصاب غذای خود را شکسته بود، مجددا در اعتراض به ادامه رفتارهای غيرقانونی بازجويان و نهادهای قضايی و انتقال مجدد به بند ۲۰۹ وارد اعتصاب غذا شده است.

به گزارش خبرنگار کلمه، مهدی خزعلی دوشنبه گذشته پس از کش و قوس های فراوان و جابجايی های متعدد در بندهای زندان اوين، با خانواده خود ملاقات کرده است. در اين ديدار که در بازپرسی اوين انجام شده، وی نسبت به بدقولی ها و عدم رعايت موازين قانونی در برخورد با وی شکايت کرده است. ملاقات حضوری خانواده خزعلی با وی پس از حدود ۶۳ روز انجام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از اين کلمه گزارش داده بود که فرزندان مهدی خزعلی به دادگاه احضار شده و مورد سوال قرار گرفته اند.

دادگاه برای دختر خزعلی که پيشتر احضار شده بود قرار منع تعقيب صادر کرده است، ولی هنوز خبری از تصميم دستگاه قضايی برای همسر و برادر مهدی خزعلی در دست نيست.

مهدی خزعلی، که پيش از اين نيز در اعتراض به رفتارهای فراقانونی و محدوديت های فراوان دست به اعتصاب غذا زده بود، تصميم گرفته است مجددا در اعتراض به عدم آزادی همراهانش و همچنين انتقال غيرقانونی خود به بند ۲۰۹، اعتصاب غذای خود را سر گيرد. پيش از اين وی با قول مساعد مسوولان زندان و بازجوی خود مبنی بر آزادی همراهانش اعتصاب غذايش را شکسته بود، اما پس از شکستن اعتصاب غذا وی بدون هيچ توضيحی به بند ۳۵۰ منتقل شد.

نزديک به هفتاد روز از بازداشت اين فعال سياسی منتقد می گذرد در حالی که بيشتر روزهای آن را در اعتصاب غذا بوده و به نظر می رسد فشار به خانواده و اطرافيان مهدی خزعلی نشان از تلاش های مضاعف برای انزوای فعالين سياسی دارد.

مهدی خزعلی متولد ۱۳۴۴ در قم، پزشک متخصّص چشم پزشکی، فرزند آيت‌الله ابوالقاسم خزعلی، مدير انتشارات حیّان و بنيان‌گذار مؤسّسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح است. وی پس از آنکه به انتقاد از راهپيمايی دولتی ۱۳ آبان پرداخت و خواهان حضور مردم و منتقدين در اين روز در اعتراض به وضع موجود شد بازداشت شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016