شنبه 30 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سلطانيه: در گفت‌وگو با آژانس پيشرفت حاصل شد

علی‌اصغر سلطانيه گفت که در تازه‌ترين دور گفت‌وگوها ميان تهران و آژانس بين‌المللی انرژی اتمی درباره‌ برنامه‌ هسته‌يی ايران، پيشرفت حاصل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شبکه خبری پرس‌.تی.وی با اشاره به اين خبر به نقل از علی‌اصغر سلطانيه که با اين شبکه گفت‌وگو می‌کرد، افزود: ما در فضايی بسيار سازنده و دوستانه گفت‌وگوهايی فشرده درباره‌ تمامی وجوه اين موضوع(هسته‌يی)‌داشتيم. بايد بگويم که رو به جلو حرکت کرديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود که آژانس و ايران درباره زمان و مکان دور بعدی گفت‌وگوها به توافق رسيدند.

آخرين دور از اين گفت‌وگوها روز پنج‌شنبه در تهران پايان يافت.

سلطانيه گفت: درواقع ما پيشنهاد کرديم که آنها يک روز ديگر بمانند زيرا دو عضو هيات الزامات ديگری داشتند. بنابراين آنها پيشنهاد کردند که نشست ديگری در تاريخ ۱۲ فوريه داشته باشيم.

پر س‌تی وی افزود:‌ ايران و آژانس درصدد نهايی کردن يک چارچوب ساختاری هستند که می‌تواند رئوس همکاری ميان دو طرف را ترسيم کند.

آژانس می‌خواهد بار ديگر از پارچين، سايتی نظامی که در جنوب شرق تهران واقع است، بازديد کند تا درباره‌ ادعاهای غربی و اسراييلی (صهيونيستی) مبنی بر اين که اين سايت به برنامه‌ ابزاری هسته‌يی ايران مرتبط است ، تحقيق کند.

ايران اتهام انجام فعاليت‌های هسته‌يی در پارچين را تکذيب کرده است و علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران خاطرنشان کرد که به لحاظ فنی پاکسازی اماکنی که در آن فعاليت هسته‌يی انجام گرفته غير ممکن است.

به علاوه ايران در گذشته دوبار اجازه بازرسی از اين سايت را به آژانس داده است. تهران می‌گويد هرگونه بازرسی جديد آژانس بايد در قالب توافقی باشد که دامنه يک بازرسی را ترسيم کند.

سلطانيه گفت: ما دو روز مذاکرات فشرده داشتيم و درواقع توانستيم تا حدی اين شکاف را رفع کنيم اما اينکه آيا قادر به امضای نهايی آن شديم، خير و اين بسيار طبيعی است زيرا زمانی اين کار را انجام خواهيم داد که هر دو طرف به اين نتيجه برسند که نگرانی‌های اصلی لحاظ شده است.

بنابر گزارش پرس.تی.وی، سلطانيه در عين حال پذيرفت که اختلافات در خصوص برخی مسايل همچنان وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016