یکشنبه 1 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو زندانی متهم به "محاربه" در ملاء عام اعدام شدند

خبرگزاری هرانا - حکم اعدام با طناب دار دو پسر جوان که چندی پيش از يک شهروند تهرانی زورگير‌ی‌ کرده بودند، پس از طی مراحل قضايی و تاييد در ديوان عالی کشور، بامداد يکم بهمن در ملاء عام اجرا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا، «عليرضا مافيها» و «محمد‌علی سروری» که در آذر ماه سال جاری با همکاری ۲ نفر ديگر و با استفاده از سلاح سرد يک شهروند تهرانی را مورد حمله و ضرب و جرح قرار داده بودند، بامداد روز يک‌شنبه يکم بهمن در ضلع شمالی پارک هنرمندان و در خيابان بهشهر به وسيله جرثقيل به دار آويخته شدند.

پرونده‌ اين چهار متهم پس از دستگيری و در حالی که تصاوير مربوط به زورگيری‌شان در اينترنت و تلويزيون پخش شده بود، در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مفتوح شد و پس از اينکه دادستانی برای اين افراد کيفرخواست صادر کرد، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی نيز در نهم دی ماه با برگزاری يک جلسه محاکمه علنی، دو نفر از اين متهمان را به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرد.

دو متهم ديگر اين پرونده نيز هر کدام به تحمل ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و به عنوان تتميم مجازات به ۵ سال اقامت اجباری در يکی از شهرستان‌های دور افتاده محکوم شدند.

اين پرونده با اعتراض متهمان به ديوان عالی کشور ارسال شد و ديوان عالی نيز پس از رسيدگی، اعتراض آنان را مردود دانست و حکم اعدام اين دو نفر با اتهام محاربه و افساد فی‌الارض را تاييد کرد و در نهايت بامداد روز يک‌شنبه اول بهمن «عليرضا مافيها» و «محمد‌علی سروری» در حضور جمعی از مردم در خيابان بهشهر و در نزديکی پارک هنرمندان تهران (محل وقوع جرم) اعدام شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016