پنجشنبه 5 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کره شمالی در صدد "آزمایش هسته ای"

بی بی سی ـ کره شمالی می گوید به زودی برای سومین بار یک آزمایش اتمی انجام خواهد داد. در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر کرد از قول کمیسیون دفاع ملی آن کشور آمده است: "آزمایش اتمی و پرتاب موشک های دور برد انجام خواهد شد." و هدف "دشمن اصلی" (آمریکا) است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در این بیانیه تاریخ انجام این آزمایش ها مشخص نشده است. کره شمالی در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ میلادی هم دو بمب های اتمی را آزمایش کرده است.

شورای امنیت در آغاز این هفته در قطعنامه ای پرتاب موشک های دوربرد (بالیستیک) از سوی دولت پیونگ یانگ را محکوم و تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع کرد.

در بیانیه کمیسیون دفاع ملی کره شمالی، قطعنامه شورای امنیت غیر قانونی توصیف شده و آمده است: " ما پنهان نمی کنیم که ماهواره ها و موشک های دوربردی که پرتاب خواهیم کرد و بمبهای هسته ای پیش رفته ای که آزمایش خواهیم کرد، دشمن اصلی ما، آمریکا را هدف قرار داده اند."

گلین دیویس نماینده ویژه دولت آمریکا در امور کره شمالی که هم اکنون در پایتخت کره جنوبی به سر می برد در واکنش گفت که امیدوار است آنها دست به این کار نزنند. " چنین کاری اشتباه و از دست دادن یک فرصت دیگر است. ما به آنها می گوییم که دست به این کار نزنند"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016