یکشنبه 8 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت شماری از روزنامه‌نگاران در ایران

ماموران امنیتی روز یک شنبه با حضور در دفتر روزنامه‌های اعتماد، بهار، شرق و آرمان به بازرسی این دفاتر پرداختند و شماری از روزنامه‌نگاران را بازداشت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش بی بی سی ماموران امنیتی روز یک شنبه هشتم بهمن‌ماه با حضور در دفتر روزنامه‌های اعتماد، بهار، شرق و آرمان به بازرسی این دفاتر پرداختند و شماری از روزنامه‌نگاران را بازداشت کردند.

گزارش‌ها حاکی است که جواد دلیری، ساسان آقایی، نسرین تخیری، مطهره شفیعی، نرگس جودکی، امیلی امرایی، پوریا عالمی، پژمان موسوی و صبا آذرپیک از جمله بازداشت شدگان هستند.

میزان خبر هم در خبر مشابهی گزارش داده که ساعت ۲۰ یکشنبه شب ماموران دادستانی تهران با حضور در روزنامه های اصلاح طلب اقدام به تفتیش و فیلمبرداری از دفاتر آنان و بازداشت برخی از روزنامه نگاران نمودند.

بر اساس این گزارش احکام بازداشت برای آقایان ساسان آقایی و احسان مازندرانی و جواد دلیری و خانم تخیری از روزنامه اعتماد و خانم ریحانه طباطبایی از روزنامه بهار و مطهره شفیعی از روزنامه آرمان و همچنین خانم نزهت امیریان و پوریا عالمی و جمعی دیگر از روزنامه نگاران صادر شده است.

در همین حال سایت دوشنبه با انتشار خبری شایعه دستگیری «مهدی یزدانی‌خرم» را از قول خود وی تکذیب کرده استن. دبیر ادبیات نشریات «آسمان»، «تجربه» و «مهرنامه» درباره‌ی شایعه‌های مطرح شده درباره‌ی دستگیر شدن‌اش، به «دوشنبه» گفته که تا ساعات پایانی امشب در منزل شخصی خود بوده و بازداشت‌اش از سوی ماموران امنیتی را تکذیب می‌کند. بنا به گفته‌ی «یزدانی خرم» از نشریه‌ی آسمان تنها «اکبر منتجب‌نیا» جز بازداشتی‌ها بوده است.

سایت دوشنبه نام دستگیر شدگان را به این شرح اعلام کرده است:

پوریا عالمی، صدرا محقق و پژمان موسوی( روزنامه‌ی «شرق») امیلی امرایی، اکبر منتجب‌نیا ( هفته‌نامه‌ی «آسمان») ، ساسان آقایی، جواد دلیری و نسرین تخیری ( روزنامه‌ی «اعتماد» )، صبا آذرپیک، مطهره شفیعی و نرگس جودکی ( روزنامه‌ی «آرمان») ریحانه طباطبایی ( روزنامه‌ی «بهار» )

روز شنبه هم ماموران امنیتی سلیمان محمدی، دبیر سرویس حوادث روزنامه بهار و میلاد فدایی اصل، دبیر سیاسی خبرگزاری کار ایران (ایلنا) را در خیابان بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016