دوشنبه 9 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی شورای نگهبان: تاييد طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوری، شغل نبودن عضويت در شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از تاييد طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوری در آخرين جلسه اعضای اين شورا و همچنين بيش از ۱۴ ايراد بر مصوبه اخير مجلس درباره دو يا چند شغله‌ها خبر داد.

به گزارش ايسنا، عباسعلی کدخدايی با بيان اين که پس از اصلاحاتی که مجلس اعمال کرد؛ مغايرتی در اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوی در جلسه اخير شورای نگهبان با شرع و قانون اساسی ملاحظه نشده است، گفت: هيات اجرايی مرکزی نيز در اين قانون باقی ماند اگر چه ايراداتی را نسبت به اختيارات اين هيات داشتيم که مجلس محترم آن ها را اصلاح کرد و مقداری اختيارات اين هيات محدود شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کدخدايی هم‌چنين درخصوص طرح مجلس درباره ممنوعيت عضويت کارمندان و مديران دستگاه‌های اجرايی در هيات‌های مديره با بيان اين که تفسير شورای نگهبان مبنی بر اين بوده است که عضويت در شورای نگهبان شغل محسوب نمی شود، گفت: تفسير شورای نگهبان همچنان بر جای خود باقی است که عضويت در شورای نگهبان شغل نيست. با توجه به اين که چنين تفسيری از سوی شورای نگهبان وجود دارد و بارها مطرح شده است ما تعجب کرديم که چطور بحثی را که مربوط به هيات مديره‌ها و پرداخت‌های آنچنانی که دارند، می باشد به حقوقدانان شورای نگهبان نسبت می دهند.

وی با يادآوری اين که ماده ۱۵ طرح مجلس عينا همان چيزی است که پيشتر مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب رسانده بود، افزود: قانونی که به مجمع تشخيص مصلحت نظام رفته است چون با مخالفت شورای نگهبان مواجه شده بود به مجمع رفت و درمجمع مصوباتی که مربوط به اختلاف شورای نگهبان و مجلس هست محدود به زمان مشخصی است بنابراين نمی‌توانند دوباره آن را اينجا بياورند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: وقتی اين موضوع در آنجا (مجمع تشخيص مصلحت ) مصوب شده است مجلس ديگر نمی تواند وارد اين مساله شود. اين تفسير قبلی شورای نگهبان است.اين که آقايان اشاره کردند چون ما حقوقدانان شورای نگهبان را گفتيم ايراد گرفته شده است، اين طور نيست.

وی افزود: اگر سوابق کار ما را بررسی کنيد دو سه مورد ديگر نيز در گذشته اين مساله مطرح شده بود که ايراد گرفته شد و الان هم بيش از ۱۴ ايراد به مصوبه موسوم به دوشغله بودن گرفته شد که جزئيات آن به زودی اعلام می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016