سه شنبه 10 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشگران بدون مرز: ١٣ روزنامه‌نگار قربانی يکشنبه سياه همچنان در بازداشت، احضار و تهديد برخی ديگر ادامه دارد

در حالی که روزنامه‌نگاران قربانی "يکشنبه سياه" از سوی مسوولان جمهوری اسلامی به همکاری با "ضد انقلاب" متهم شده‌اند. گزارش‌گران بدون مرز در تاريخ ٩ بهمن ١٣٩١ از دستگيری دو روزنامه ديگر مطلع شد. کيوان مهرگان همکار بسياری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب و حسين ياغچی همکار هفته‌نامه‌ی آسمان و ماهنامه‌ی تجربه، پس از احضار به زندان اوين، بازداشت شدند. از سوی ديگر مطهره‌ی شفيعی که به همراه دوازده روزنامه‌نگار ديگر در تاريخ ٨ بهمن بازداشت شده بود، عصر دوشنبه آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از روزشنبه ٧ تا دوشنبه ٩ بهمن در مجموع ١٤ روزنامه‌نگار بازداشت شده‌ بودند که از اين تعداد همچنان سيزده نفر در بازداشت بسر می‌برند. برخی از روزنامه‌نگاران در تهران و چند شهر ديگر ايران، نيز از سوی ماموران امنيتی احضار و بازجويی و تهديد شده‌اند.

بنا به گفته‌ی خبرگزاری فرانسه " روزنامه‌نگاران با حکم دستگاه قضايی بازداشت شده‌اند". خبرگزاری فرانسه ديروز خبرهای انتشار يافته از سوی فارس‌نيوز خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران را در چندين کابل خبری ارسال شده از تهران انعکاس داد، که در آن‌ها روزنامه‌نگاران بازداشت شده " به نزديک بودن با گروه‌های ضد انقلاب" متهم شده بودند.

بنا بر اطلاعات جمع‌اوری شده از سوی گزارش‌گران بدون مرز، دستگيرشدگان از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران به بهانه‌ی "بررسی احتمال همکاری انها با رسانه‌های مستقر در خارج از کشور" بازداشت شده‌اند. همه‌ی آنها در سلول‌های انفرادی بند ٢٠٩ زندان اوين بسر می‌برند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز ٨ بهمن ١٣٩١ در پاسخ به پرسش خبرنگاران در اين باره اعلام کرده بود که " بايد از نيروهای امنيتی بپرسيد؛ چرا که قطعا اتهام آنها مطبوعاتی نبوده است.... در حال بررسی موضوع هستيم و بعد از جمع‌آوری اطلاعات زوايای اين موضوع مشخص خواهد شد." وی تاکنون نتيجه "بررسی" را اعلام نکرده است.

"اتهام " همکاری با گروه‌های ضد انقلاب" از سوی مقامات قضايی و امنيتی به روزنامه‌نگاران بازداشت شده، اتهام تازه‌ای نيست. جمهوری اسلامی همواره از اين اتهام برای به سکوت وادار کردن روزنامه‌نگاران و روشن‌فکران استفاده کرده است."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016