سه شنبه 10 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مطهره شفيعی از روزنامه نگاران بازداشتی آزاد شد

کلمه ـ در ادامه ی بازداشت های فعالان مطبوعاتی و روزنامه نگاران کشورمان، کيوان مهرگان و حسين ياغچی بازداشت شدند. همچنين مطهره شفيعی دبير سياسی روزنامه آرمان نيز که دو شب گذشته بازداشت شده بود ساعتی پيش آزاد شد.

به گزارش کلمه، کيوان مهرگان روزنامه‌نگار، برای چهارمين مرتبه طی چهار سال اخير و حسين ياغچی، روزنامه نگار هفته ی نامه آسمان توسط ماموران امنيتی بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو شب پيش کلمه خبر داده بود که در اقدامی شبانه و کودتاگونه، ماموران امنيتی و لباس شخصی ها به طور همزمان به دفاتر چهار روزنامه و يک هفته نامه اصلاح طلب يورش بردند و دست کم ۱۰ روزنامه نگار را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. يکشنبه شب ماموران امنيتی در هجوم به ۴ روزنامه شرق، اعتماد، بهار، آرمان و هم چنين هفته نامه اصلاح طلب «آسمان»، با ايجاد ارعاب و بازرسی و تفتيش اين مطبوعات تعدادی از اعضای تحريريه را بازداشت و يا تهديد به بازداشت کردند.

در آخرين خبر تنها آزادی مطهره شفيعی دبير سرويس سياسی روزنامه آرمان گزارش شده است و سليمان محمدی (دبير سرويس حوادث روزنامه بهار)، ميلاد فدايی اصل (دبير سرويس سياسی خبرگزاری ايلنا)، جواد دليری، ساسان آقايی، نسرين تخيری (روزنامه اعتماد)، پوريا عالمی، پژمان موسوی، اميلی امرايی (روزنامه های شرق و بهار)، مطهره شفيعی (دبير سرويس سياسی روزنامه آرمان) و نرگس جودکی دبير اجتماعی اين روزنامه، اکبر منتجبی (دبير اجرايی و دبير سياسی هفته نامه آسمان) و صبا آذرپيک از خبرنگاران پارلمانی همچنان بازداشت هستند.

گفته می شود ماموران امنيتی حکم روزنامه نگاران ديگری را هم در دست داشته اند که برای بازداشت به منازل آنها هم مراجعه کرده اند، اما هنوز از بازداشت قطعی آنها خبری نيست. همچنين تعدادی ديگر از روزنامه‌نگاران نيز بايد در روزهای آينده خود را به شعبه‌های مختلف دادگاه‌های انقلاب و از اين ميان شعبه ٩ دادسرای فرهنگ و رسانه معرفی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016