چهارشنبه 11 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار دو تن از اعضای هيات مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران به دادگاه انقلاب‎

خبرگزاری هرانا - شريف ساعد پناه و مظفر صالح نيا از اعضای هيات مديره اتحاديه آزاد کارگران ايران برای چهارمين بار طی يکسال گذشته جهت محاکمه به شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج احضار شدند.

بر اساس اين احضاريه شريف و مظفر می‌بايد در روز پنجم اسفند ماه ۱۳۹۱ در ساعت ۱۰ صبح در اين دادگاه حاضر شوند.

به گزارش تارنمای اتحاديه آزاد کارگران ايران، شريف ساعد پناه و مظفر صالح نيا در روز ۱۵ دی ماه سال گذشته به فاصله سه روز از يکديگر توسط مامورين امنيتی دستگير و حدود دو هفته تحت بازداشت اداره اطلاعات سنندج قرار گرفتند. از آن تاريخ تاکنون اين چهارمين بار است که اين دو نفر با اتهامات واهی مورد محاکمه قرار می‌گيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احضاريه‌ها و برگزاری دادگاههای مکرر برای رهبران و فعالين کارگری در شرايطی در حال تبديل شدن به يک سياست برای اعمال فشار دائمی بر اين کارگران است که در چند هفته گذشته تعدادی از کارگران شرکت واحد تهران بدليل اعتراضات صنفی از کار خود اخراج شده‌اند و يوسف آب خرابات، محمد مولانايی و واحد سيده از اعضای کميته هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکلهای کارگری نيز دستگير و به زندان افکنده شده‌اند.

اتحاديه آزاد کارگران ايران با محکوم کردن تداوم سياست اخراج، بازداشت و اعمال فشار بر کارگران معترض اعلام می‌دارد بر پايی تشکلهای کارگری، اعتصاب و اعتراض به شرايط فلاکت بار موجود بديهی‌ترين حق کارگران است و بی‌ترديد اينگونه سياست‌ها همچنانکه تا به امروز شاهدش بوده‌ايم هيچگاه نخواهد توانست مانعی در تلاش کارگران ايران برای دفاع از حقوق انسانيشان ايجاد کند.

به گزارش تارنمای کلمه، اين احضار‌ها در حالی صورت می‌گيرد که فعالان کارگری هماهنگ کننده طومار سی هزار نفری کارگران با حضور در محل استانداری تهران در روز شنبه هشتم بهمن، درخواست خود برای صدور مجوز برگزاری تجمع کارگری مقابل وزارت کار در خيابان آزادی در روز ۲۸ بهمن ماه جاری از ساعت ۱۰ صبح لغايت ۱۲ ظهر را تحويل مسئولان دولتی دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016