چهارشنبه 11 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاج زاده: می خواهند ميزان رأی ملت است را به ميزان رأی رهبر است تبديل کنند

نوروز ـ سيد مصطفی تاجزاده در پيامی از انفرادی اوين و در ادامه يادداشتهای خود در ارتباط با بحث انتخابات آزاد به بيان مواردی در اين خصوص پرداخته است.

به گزارش نوروز اين زندانی سياسی در اين يادداشت دوران احمدی نژاد را دوران سياه نهادهای مدنی ناميده و می نويسد:" انجمن صنفی مطبوعات را تعطيل کردند. خانه احزاب را عملا از کار انداختند. انجمن های صنفی معلمان را تعطيل کردند. خانه سينما را منحل کردند و حالا هم سراغ نظام پزشکی رفته اند تا کار را يکسره کنند! جالب آن که آقای احمدی نژاد از يک طرف تلاش می کند از آقای خاتمی تقليد کند و ژست طرفداری از قانون اساسی بگيرد و از حقوق اساسی ملت دم می زند و از طرف ديگر تنگ نظرترين وزرا را در جاهايی که به حقوق ملت برمی گردد بر سرکار گذاشته است!"

عضو مرکزيت جبهه مشارکت ايران اسلامی با اشاره به دخالتهای سپاه در انتخابات، موضع گيريهای اخير فرماندهان سپاه مبنی بر بی طرفی اين نهاد را غير قابل باور خوانده و معتقد است سپاه ها رسماً و علناً می گويند بايد نامزد اصول گراها پيروز شود و نه تنها سپاهی ها بلکه مردم هم بايد به آن ها رأی دهند. وی همچنين با انتقاد از سکوت تاييد آميز رهبری در زمينه دخالت سپاه در انتخابات اين اقدام را خلاف قانون خوانده و مينويسد: "در اين زمينه سکوت تأييد آميز رهبری قابل تأمل است که اين اقدام خلاف قانون و برخلاف وصيت نامه امام و برخلاف همه تجربيات بشری و عقل سليم را تقبيح نمی کند و حتی يک بار هم نظاميان را علناً از ورود به اين عرصه بازنداشته است!بلکه به جای بازداشتن نظاميان از دخالت در امر انتخابات، به انتخابات آزاد حمله می کند که بزرگترين دستاورد انقلاب است!"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس سابق ستاد انتخابات کشور با ناآگاه خواندن احمد جنتی ملاک وی برای آزاد خواندن انتخابات را منحصر به فرد خوانده و معتقد است با چنين ملاکی ميتوان نتيجه گرفت که زمان شاه هم انتخابات آزاد بوده است.

متن کامل اين يادداشت در پی می آيد:

بعد از صحبت های رهبری و وقايع اخير معلوم شد که معنی انتخابات در ايران چيست و طليعه اش را در انتخابات نظام پزشکی و برخورد با مطبوعات ديديم. به حق بايد دوران احمدی نژاد را دوران سياه نهادهای مدنی در ايران نام گذاری کرد. انجمن صنفی مطبوعات را تعطيل کردند. خانه احزاب را عملا از کار انداختند. انجمن های صنفی معلمان را تعطيل کردند. خانه سينما را منحل کردند و حالا هم سراغ نظام پزشکی رفته اند تا کار را يکسره کنند! جالب آن که آقای احمدی نژاد از يک طرف تلاش می کند از آقای خاتمی تقليد کند و ژست طرفداری از قانون اساسی بگيرد و از حقوق اساسی ملت دم می زند و از طرف ديگر تنگ نظرترين وزرا را در جاهايی که به حقوق ملت برمی گردد بر سرکار گذاشته است! در وزارت علوم آزادی را از دانشجويان گرفته اند و به جای آن کرسی آزادانديشی به آنان داده اند. وزارت کشور پرچم دار انحلال احزاب است و جلوگيری از کنگره احزاب قانونی می کند. وزارت ارشادش با مطبوعات آزاد می جنگد و با اهالی فرهنگ و هنر ستيز دارد. اخيراً هم گفته اند چون تلويزيون داريم ديگر نيازی به سينما نداريم. وزارت بهداشت هم که پزشکان متعهد منتقد را قلع و قمع کرد. البته اين ها می گذرد و فقط بدنامی برای حکومت يک دست اقتدارگرايان باقی می ماند و روزی احمدی نژاد و وزرايش بايد پاسخ گوی مردم باشند.

موضع گيری های اخير سپاه در رابطه با انتخابات هم قابل توجه است. اينها اعلام می کنند که ما در انتخابات دخالت نداريم.اما تا وقتی که به شکايت آقای خاتمی از دخالت فرماندهان سپاه در سال ۸۴ رسيدگی نشود و تا زمانی که به شکايت ما از ستاد کودتا که توسط مشفق به طور ناخواسته افشا شد، رسدگی نشود، هيچ کس باور نخواهد کرد که در اين دوره هم سپاه درصدد مهندسی انتخابات نيست. به علاوه خبرگزاری سپاه (فارس)، روزنامه سپاه (جوان) و همين طور سايت جوان آنلاين از فعال ترين خبرگزاری ها، روزنامه ها و سايت ها در امر انتخابات هستند. پس چطور اعلام می کنند که ما دخالت در انتخابات نداريم و از نامزدی حمايت نمی کنيم؟! اين ها رسماً و علناً می گويند بايد نامزد اصول گراها پيروز شود و نه تنها سپاهی ها بلکه مردم هم بايد به آن ها رأی دهند و با اين وصف می گويند ما در انتخابات دخالت نداريم. در اين زمينه سکوت تأييد آميز رهبری قابل تأمل است که اين اقدام خلاف قانون و برخلاف وصيت نامه امام و برخلاف همه تجربيات بشری و عقل سليم را تقبيح نمی کند و حتی يک بار هم نظاميان را علناً از ورود به اين عرصه بازنداشته است!بلکه به جای بازداشتن نظاميان از دخالت در امر انتخابات، به انتخابات آزاد حمله می کند که بزرگترين دستاورد انقلاب است!

فرمايشات آقای جنتی در مورد انتخابات هم در نوع خود منحصر به فرداست که ميگويد: هيچ شهروندی در ايران مجبور به ثبت نام برای انتخابات نيست و هيچ کس هم به زور رأی نمی دهد. پس انتخابات آزاد است. اين آدم ناآگاه متوجه نيست که اگر ملاک آزاد بودن انتخابات اين است پس زمان شاه هم انتخابات آزاد بوده است چون نه کسی مجبور به ثبت نام بود و نه کسی به زور رأی می داد! بگذريم ازبلايی که بر سر شهروندانی که شناسنامه شان مهر رأی گيری نخورده است می آيد!

بايد توجه داشت که انتخابات آزاد يعنی ميزان رأی مردم است. هر کس که حاضر باشد در چارچوب قانون اساسی فعاليت کند، بايد حق داشته باشد که نامزد شود و خود را در معرض آرای ملت قرار دهد. اما متأسفانه امروز می خواهند ميزان رأی ملت است را به ميزان رأی رهبر است تبديل کنند و اين يعنی استحاله جمهوری اسلامی ايران به استبداد مطلقه فردی که خود بزرگترين انحراف است.

حوادث اخير نشان داد که فتنه اسم مستعار مقابله با انتخابات آزاد است. به کلی لفظ انتخابات آزاد را حذف کرده اند و آن را متعلق به ضدانقلاب و سکولارها و لائيک ها می دانند و به اين وسيله، با جنگيدن و مبارزه با انتخابات آزاد در دنيا، بزرگ ترين لطمه را به انقلاب می زنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016