پنجشنبه 12 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابراز نگرانی روسیه از خبر حمله هواپیماهای اسرائیل به سوریه

راديو فردا ـ وزارت خارجه روسيه روز پنج‌شنبه، ۱۲ بهمن، در بیانیه‌ای از گزارش‌های مربوط به حمله جنگنده‌های اسرائيلی در خاک سوريه، ابراز نگرانی شدید کرده و گفت در صورت تائید این خبر، اسرائیل منشور سازمان ملل را نقض کرده و این حمله غیرقابل قبول است.

منابعی روز چهارشنبه به رویترز گفتند که جنگنده‌های اسرائیل یک کاروان از کامیون‌های ظاهرا حامل سلاح را که قصد عبور از سوریه به خاک لبنان داشتند را بمباران کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سی‌ان‌ان نیز از قول یک منبع گزارش داد که این کامیون‌ها حامل قطعات موشک ساخت روسیه به لبنان بوده‌اند.

در همین حال ارتش سوريه روز چهارشنبه اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائيلی به «يک مرکز تحقيقات علمی» در نزديکی دمشق حمله کرده‌اند.

به گفته ارتش سوريه، اين حمله دو کشته و پنج زخمی برجای گذاشته است.

سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جنگنده‌های ارتش اسرائیل از شمال بلندی‌های جبل‌الشیخ (در مرز لبنان) با ارتفاعی پایین و دور از چشم رادار‌ها وارد سوریه شدند، به منطقه جمرایا رفته و مرکز پژوهشی را بمباران کردند.»

در همین حال یک خبرگزاری دولتی لبنان نیز خبر حمله در نواحی مرزی این کشور را «شایعه» خواند.

مقامات دولتی و نظامی اسرائیل تاکنون در مورد خبر این حمله ابراز نظری نکرده‌اند.

مقام‌های اسرائیلی پیشتر بارها تاکید کرده بودند در صورتی که جنگ‌افزارهایی از سوریه به ویژه جنگ‌افزارهای شیمیایی بخواهد در اختیار «گروه‌های تندرو» از جمله «حزب‌الله لبنان» قرار گیرد، اسرائیل مداخله نظامی خواهد کرد.

آخرین حمله هوایی اسرائیل به سوریه سال ۲۰۰۷ میلادی روی داد که در آن یک ساختمان که گفته می‌شد پایگاهی برای فعالیت‌های اتمی سوریه است منهدم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016