دوشنبه 9 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نخست‌وزير روسيه: بخت بشار اسد برای ماندن روز به روز کمتر می‌شود

ديميتری مدودف: "بشار اسد بايد خيلی زودتر از اين واکنش نشان می‌داد و با اپوزيسيون مسالمت‌جو که حاضر به مذاکره بود، بر سر يک ميز می‌نشست... اين، خطای بزرگی بود که شايد برای او مهلک باشد... به نظر می‌رسد که بخت باقی ماندن اسد در قدرت روز به روز کمتر می‌شود"

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - به گفتۀ نخست‌وزير روسيه، مذاکره نکردن بشار اسد با مخالفانش اشتباه بزرگی بوده که شايد به سقوط وی بينجامد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس بين الملل انتخاب ؛ ديميتری مدودف، نخست‌وزير روسيه در مصاحبه‌ای با شبکۀ آمريکايی سی.ان.ان. که در حاشیۀ همايش اقتصادی داووس انجام گرفت، گفت: "بشار اسد بايد خيلی زودتر از اين واکنش نشان می‌داد و با اپوزيسيون مسالمت‌جو که حاضر به مذاکره بود، بر سر يک ميز می‌نشست... اين، خطای بزرگی بود که شايد برای او مهلک باشد". مدودف اضافه کرد: "به نظر می‌رسد که بخت باقی ماندن اسد در قدرت روز به روز کمتر می‌شود".

نخست‌وزير روسيه توضيح داد که تاکنون چند بار تلاش کرده تا بشار اسد را به گفتگو با مخالفانش متقاعد کند، اما اين تلاش بی‌فايده بوده است.

مدودف افزود: "فکر می‌کنم که رهبران سوريه برای اين کار (مذاکره) آماده نباشند. در عين حال، قابل قبول نيست که نخبگان سياسی اين کشور قربانی برخوردهای مسلحانه شوند".

مدودف در ادامه مواضع رسمی مسکو را در قبال سوريه يادآوری کرد و گفت: "سرنوشت بشار اسد فقط به ملت سوريه بستگی دارد، نه به روسيه يا آمريکا يا هر کشور ديگر".

او در عين حال گفت: "ما هيچوقت نگفته‌ايم که هدف ما حفظ رژيم کنونی سوريه و يا حفظ بشار اسد در قدرت است. در اين مورد فقط ملت سوريه بايد تصميم بگيرد".

به گفتۀ نخست‌وزير روسيه، مسکو هيچگاه "تنها متحد سوريه نبوده"... او توضيح داد که "ما با بشار اسد و پدر او روابط خوبی داشتيم، اما بايد گفت که اسد متحدان بسيار نزديک‌تری در ميان کشورهای اروپايی داشت".

هفتۀ گذشته، سرگئی لاوروف، وزير خارجۀ روسيه گفت که برکناری بشار اسد در هيچيک از توافق‌های بين‌المللی گنجانده نشده و اجرای چنين کاری "غيرممکن است".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016