پنجشنبه 12 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ریحانه طباطبایی هم بازداشت شد، افزایش روزنامه‌نگاران بازداشتی به ۱۵ تن

در ادامه موج جدید بازداشت روزنامه‌نگاران و فعالان مطبوعاتی و طبق وعدۀ وزارت اطلاعات جهت ادامه دستگيری‌ها، ریحانه طباطبایی نیز بازداشت شد، تا فهرست روزنامه‌نگاران بازداشتی طی موج اخیر سرکوب‌ها، به ۱۵ تن برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جرس ـ بنا به گزارش های رسیده، ریحانه طباطبایی، روزنامه نگار و فعال مطبوعاتیِ نشریات و رسانه های اصلاح طلب، روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه در تهران بازداشت شد.

خانم طباطبایی آذر ماه سال ۸۹ نیز بازداشت و پس از ۴۰ روز انفرادی در بند دوالف سپاه با قرار وثیقه آزاد شد و سپس از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهاماتی چون "تلاش برای انتخابات آزاد از راه "حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان و اصلاح شورای نگهبان، مطبوعات آزاد، احزاب آزاد و آزادی زندانیان اغتشاشات و فتنه‌گران و عدم دخالت نظامیان در سیاست و اقتصاد و بازگشت نظامیان به پادگان‌ها" به‌ معنای "تضعیف ارکان نظام جمهوری اسلامی" به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

ریحانه طباطبایی روزنامه نگار روزنامه شرق است که سابقه فعالیت در خبرگزاری سینا و مجله های ایران فردا و چلچراغ را در کارنامه خود دارد.

روز گذشته نیز، در ادامه موج بازداشت روزنامه نگاران و سرکوب مطبوعات، علی دهقان، دبیر سرویس اقتصادی روزنامه بهار بازداشت شد.

طی چهار روز گذشته، چهارده تن از فعالان مطبوعاتی بنامهای جواد دلیری، نسرین تخیری، ساسان آقایی (از روزنامه اعتماد) میلاد فدایی اصل (دبیر سیاسی ایلنا)، سلیمان محمودی، پژمان موسوی، امیلی امرایی (از روزنامه بهار)، مطهره شفیعی و نرگس جودکی (از روزنامه آرمان)، پوریا عالمی (از روزنامه شرق)، اکبر منتجبی (سردبیر هفته نامه آسمان) و صبا آذرپیک و حسین یاغچی بازداشت شدند، که خانم شفیعی موقتا آزاد گردید.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی روز گذشته از ادامه موج دستگیری فعالان مطبوعاتی خبر داده و همزمان حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی امروز در پاسخ به پرسش هایی در خصوص علت بازداشت این تعداد از خبرنگاران، گفت: علت بازداشت روزهای اخیر شماری از خبرنگاران بعدا اعلام خواهد شد.

در همین خصوص، سید‌محمد حسینی وزیر ارشاد در پاسخ به فارس در ارتباط با اتهام فعالان رسانه‌ای بازداشت شده ادعا کرد: تا آنجایی که اطلاع پیدا کردیم جرم خبرنگاران بازداشت شده مطبوعاتی نبوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016