جمعه 13 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالحی: امیدوارم «جان کری» حداقل بخشی از سیاست‌های ضد ایرانی دولت آمریکا را اصلاح کند

وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرده که جان کری، وزیر خارجه جدید آمریکا با ویژگی‌های فردی خود بتواند موجب اصلاح بخشی از رویکردها و سیاست‌های ضد ایرانی دولت آمریکا شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه از زمان معرفی «جان کری» به عنوان وزیر امور خارجه از سوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، رویکرد مسالمت‌آمیز وی نسبت به مسائل و از جمله تمایلش برای حل و فصل اختلافات با جمهوری اسلامی ایران مورد توجه رسانه‌ها و تحلیلگران قرار گرفته و با توجه به تأید این انتصاب از سوی سنا ارزیابی کلی شما در این زمینه چیست؟ اظهار داشت: آقای جان کری چهره شناخته شده‌ای در سیاست خارجی آمریکاست که گفته می‌شود با تحولات منطقه خاورمیانه نیز آشنایی دارد، اگرچه عملکرد سیاستمداران از رویکرد کلان دولت‌ها و گرایشات سایر عناصر مؤثر در تدوین سیاست ملی کشورها تأثیر می‌پذیرد، اما شخصیت فردی مقامات که در واقع ریشه در ذات و طینت آنها دارد، نیز یک واقعیت است.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود:‌ امیدوارم ایشان با ویژگی‌های فردی خود بتواند حداقل موجب اصلاح بخشی از رویکردها و سیاست‌های ضد ایرانی دولت آمریکا شود و با اصلاح رویکردهای ظالمانه، نادرست و پرهزینه دولت آمریکا به کاهش هزینه‌های انسانی و مالی سیاست خارجی آمریکا برای ملت‌های منطقه و ملت آمریکا کمک کند.

وزیر امور خارجه ایران در عین حال یادآور شد: البته باید منتظر بود تا پس از مشخص شدن سایر انتصابات در دولت جدید در عمل ارزیابی کرد که آیا رئیس جمهور آمریکا در دوران مسئولیت خود تمایل یا توان تحقق وعده انتخاباتی تغییر در رویکردهای نادرست سیاست خارجی آمریکا و از جمله رویکردهای خصمانه نسبت به ملت ایران را دارد یا خیر.

صالحی با بیان اینکه تجربه 3 دهه گذشته به ما آموخته است که عملکرد آمریکا را باید براساس رفتار عینی آنها ارزیابی کرد، عنوان کرد:به هر حال برای ایشان در این مسئولیت خطیر آرزوی درک حقیقت و واقعیت و در نهایت موفقیت را در این جهت دارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016