دوشنبه 16 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گفت‌وگوی جان کری با رهبران اسرائيل و فلسطين

• جان کری در نخستين اقدام خود پس از تصدی وزارت امور خارجه آمريکا با رهبران اسرائيل و فلسطين گفت‌وگوی تلفنی جداگانه داشته است. ادامه مذاکرات صلح در خاورميانه يکی از چالش‌های بزرگ جان کری به شمار می‌آيد.

دويچه وله ـ جان کری، وزير امور خارجه آمريکا، در روز يک‌شنبه (۱۵ بهمن/۳ فوريه) با بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل، و محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين، بطور جداگانه گفت‌وگوی تلفنی داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته می‌شود که بن‌بست مذاکرات صلح در خاورميانه نگرانی و چالش بزرگ وزير امور خارجه جديد ايالات متحده است. به گفته وزارت امور خارجه آمريکا، جان کری در تماس با نتانياهو درباره تلاش‌های کنونی برای تشکيل يک دولت ائتلافی در اسرائيل گفت‌وگو داشته است.

کری در تماس تلفنی با نتانياهو بار ديگر يادآور شده است که او و باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا، خود را نسبت به ثبات و امنيت در اسرائيل و برقراری يک صلح پايدار ميان اسرائيل و فلسطينی‌ها متعهد می‌دانند.

وزير امور خارجه آمريکا همچنين از تصميم دولت اسرائيل مبنی بر بازپرداخت ماليات‌ها به تشکيلات خودگردان فلسطين تقدير کرده است. جان کری در اين تماس درباره اوضاع سوريه و ايران نيز با نخست‌وزير اسرائيل گفت‌وگو کرده است.

به گفته کارشناسان سياسی، سال ۲۰۱۳ سالی سرنوشت‌ساز در پرونده هسته‌ای ايران است زيرا در اين سال درباره گزينش راه‌حلی سياسی يا نظامی تصميم‌گيری خواهد شد.

مضمون گفت‌وگوی جان کری و محمود عباس نيز درباره روند مذاکرات صلح بوده است. کری ابراز اميدواری کرده است که هر چه زودتر راه‌حلی برای مناقشه اسرائيل و فلسطين يافته شود. جان کری به عباس اطمينان داده است که برای تصويب کمک‌ مالی به فلسطينيان در کنگره آمريکا کوشش خواهد کرد.

جان کری در روز جمعه (۱۳ بهمن/۱ فوريه) رسماَ مسئوليت وزارت امور خارجه آمريکا را برعهده گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016