دوشنبه 16 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ذالنور: احمدی نژاد و لاريجانی، دل رهبری را خون کردند

• کسی بايد رئيس جمهور باشد، که تابع سياست‌ها و فرامين رهبری باشد


ايلنا: مشاور ويژه نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتقاد شديد از جلسه ديروز مجلس شورای اسلامی و مجادله لفظی صورت گرفته بين محمود احمدی‌نژاد و علی لاريجانی، گفت: رؤسای دو قوه، حيثيت نظام اسلامی را چوب حراج زدند، به جان هم افتادند، دل رهبری را خون کردند و دوستان نظام اسلامی را به حد سکته رساندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا در قم، حجت الاسلام و المسلمين مجتبی ذالنور، در نشستی سياسی در مسجد اهل بيت (ع) قم که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ايران برگزار شده بود، به انتقاد شديد از محمود احمدی‌نژاد و علی لاريجانی پرداخت.

ذالنور با بيان اينکه مقام معظم رهبری چندی پيش خيلی واضح و صريح گفتند اگر کسی از همين حالا تا زمان انتخابات مردم را دچار مشکل کند، اختلاف آفرينی کند و آشوب ايجاد کند، خيانت نابخشودنی کرده است، به کنايه گفت: بايد دست مريزاد به رؤسای دو قوه گفت که چه زيبا امر رهبری را فصل الخطاب کردند و چه جالب و خوب عمل کردند.

جانشين سابق نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به درگيری‌های لفظی محمود احمدی‌نژاد و علی لاريجانی در جلسه ديروز مجلس شورای اسلامی گفت: امروز رؤسای دو قوه حيثيت نظام اسلامی را در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، چوب حراج زدند، به جان هم افتادند، دل رهبری را خون کردند، دوستان نظام اسلامی را به حد سکته رساندند و خوراک لازم را برای رسانه‌های بيگانه در آستانه انتخابات فراهم کردند.

ذالنور با ابراز خشنودی از لغو کنفرانس خبری علی لاريجانی و محمود احمدی‌نژاد بعد از جلسه علنی ديروز مجلس شورای اسلامی گفت: مرحبا به اصحاب رسانه و خبرنگاران و آفرين به بصيرت و هوش و ذکاوت و ولايت مداری آن‌ها، که وقتی رؤسای دو قوه اعلام نشست خبری کردند، اصحاب رسانه نشست خبری رؤسای دو قوه را تحريم کردند و گفتند به دليل عدم انفصال شما از فرمان رهبری، ما در نشست خبری شما شرکت نمی‌کنيم که دفتر دو رئيس قوه مجبور شدند اطلاعيه لغو نشست را بدهند.

وی با بيان اينکه اصحاب رسانه بخشی از مردم‌اند، گفت: مردم ما مردمی هستند که اگر کسی کج رفت راستش می‌کنند، اگر کسی نفهميد به او می‌فهمانند، اگر کسی صدای تفرقه بلند کرد صدايش را خفه می‌کنند، لذا بايد بفهمند کجا دارند حرکت می‌کنند و چه می‌کنند؟

اين فعال سياسی با بيان اينکه بايد برای خدا کار کرد، خاطرنشان کرد: امام خمينی (ره) می‌فرمود اگر ۱۲۴ هزار پيامبر در يک جا جمع شوند، ذره‌ای اختلاف نمی‌کنند، چرا که همه برای خدا حرکت می‌کنند، اما امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی، يار کشی و زور آزمايی و پنجه در پنجه افکندن دو قوه بود.

وی تأکيد کرد: بحث، بحث وزير نيست، بلکه دعوای دو رئيس قوه بود که وزير بدبخت قربانی آن می‌شود.

ذالنور با بيان اينکه اختلاف ايجاد کردن، سر و صدا درست کردن، نظم و آرامش را به هم زدن و مردم را نگران کردن، در اردوگاه خودی معنا ندارد، گفت: مقام معظم رهبری اولين چيزی که در خلق مشارکت حداکثری به عنوان رهبر جبهه حق بر آن تأکيد می‌کنند، وحدت، انسجام، همدلی يا حداقل تحمل همديگر است؛ اگر همديگر را قبول نداريم، قربت الی الله همديگر را تحمل کنيم و در بعضی مسائل کوتاه بياييم. رئيس يک قوه نامه می‌نويسد، رئيس قوه ديگری هم جواب می‌دهد؛ در حالی که رئيس قوه ديگر می‌تواند بگويد احترام شما سرجايش، نامه شما جواب دارد اما به امتثال امر رهبری پاسخ نمی‌دهم.

وی اضافه کرد: امروز رئيس جمهور حرف‌هايی می‌گويد و بعد رئيس مجلس می‌گويد رهبری فلان چيز را فرمودند اما شما فرمان رهبری را نقص کرديد، من راجع به دوروبری‌های شما حرف دارم و نمی‌زنم؛ در حالی که همين سخن رئيس مجلس هم حرف زدن است؛ اين جواب‌ های را هوی دادن و اين ابهام آفرينی است.

وی گفت: همانطور که رئيس جمهور می‌خواهد فيلمش را نشان دهد می‌گويد ديگران واسطه شدند که فيلم را نشان نمی‌دهم، بيشتر در ذهن سؤال ايجاد می‌شود که اين فيلم چيست، وقتی هم که از سوی رئيس مجلس و خطاب به رئيس جمهور گفته می‌شود ما در مورد دوروبری‌های شما حرف داريم و نمی‌زنيم، اين از گفتن بد‌تر است؛ اين زيرکی به خرج دادن و زيرآبی رفتن است.

ذالنور گفت: اگر کسی واقعا می‌خواهد نزند، بايد بگويد خداحافظ شما و قضاوت با جمع است.

وی اظهار کرد: متأسفانه خون را با خون می‌شوئيم و خطا را با خطا پاسخ می‌دهيم.

مشاور ويژه نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بيان اينکه اگر کسی اختلاف را در کشور تعميق کند، خدمت نکرده است، گفت: بايد مرتب به سرانمان پيام دهيم که مردم هميشه پشت سر ولايت حرکت می‌کنند و همانطور که برخی خواص ما مثل برگ درخت در فتنه ۸۸ ريختند اما مردم پشت رهبری بودند، باز هم مردم در صحنه هستند.

وی گفت: سران نظام هستند که بايد نسبت به فرامين رهبری در درجه اول پاسخ دهند و بدانند اولين نکته‌ای که مورد تأکيد رهبری است وحدت و اجتناب از تفرقه است.

ذالنور در بخش ديگر از سخنان خود با بيان اينکه موضوعی که برای سخنرانی بنده در نظر گرفته‌اند، «مديريت انتخابات» است، اظهار داشت: انتخابات پيش روی ما، در سال ۹۲، قطعا با حول قوه الهی، نقطه عطف مهمی در تاريخ انقلاب اسلاميمان خواهد بود و يقينا يک بار ديگر مردم عزيزمان، حماسه جديدی را خلق خواهند کرد که دنيای استکبار را شرمنده و سر افکنده و حيرت زده خواهند کرد و از سوی ديگر دل دوستداران انقلاب را در دنيا شاد می‌کنند.

وی با تأکيد بر اينکه انتخابات رياست جمهوری مهم‌ترين انتخابات کشور است، گفت: انتخابات رياست جمهوری هم برای ما اهميت ويژه‌ای دارد و هم مهم‌ترين موضوع مورد علاقه دشمن ماست.

مشاور ويژه نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بيان اينکه، امروز براندازی نظام‌های سياسی در دنيا، با گذشته تفاوت جدی دارد، گفت: در گذشته که فضای مجازی، محيط اينترنت، وسايل ارتباط جمعی و... نبود، شهر‌ها و کشور‌ها، دروازه و ديوار داشت؛ ورود هر گونه اخبار و اطلاعات و محصولات فرهنگی مثل ساير کالاهای فيزيکی بود؛ تماميت ارضی کشوری اگر حفظ می‌شد، همه آن کشور محفوظ بود، اما امروز ديگر مرز زمينی در هجوم سياسی بی‌معناست، امروز برج و قلعه و خاکريز و کانال و سيم خاردار و ميدان مين، خيلی در حفاظت از يک ميدان سياسی تأثير ندارد؛ امروز تمام سياست‌های دشمنان يک نظام با ابزارهای رسانه‌ای در عرصه نبرد سايبری و الکترونيکی انجام می‌گيرد و مرز‌ها ديگر معنی گذشته خود را از دست داده است.

وی گفت: در گذشته که حفظ فيزيکی يک نظام را از تعرض حفظ می‌کرد، مهم‌ترين گزينه برای براندازی يک نظام سياسی، تعرض نظامی بود، اما امروز، از ابزار اقتصادی، سياسی و فرهنگی و با استفاده از توان رسانه‌ای برای براندازی نظام‌های سياسی دنيا استفاده می‌کنند.

ذالنور گفت: از سقوط زمان حاکم شدن پينيوشه در شيلی تا به امروز، حدود ۷۰ انقلاب رنگی در دنيا اتفاق افتاده که نمونه‌های آن‌ها، انقلاب گرجستان و انقلاب نارنجی بود و نمونه ديگر آن چيزی است که در سوريه در حال جريان است.

وی يادآور شد: حادثه ۱۸ تير ۷۸ استعداد تبديل شدن به يک تهديد نرم و انقلاب رنگی را داشت اما ابعاد فتنه ۸۸، و حجم امکانات و توانی که دشمن پای کار آورد، از همه انقلاب‌های رنگين دنيا عظيم‌تر و گسترده‌تر بود.

اين فعال سياسی گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی، در انتخابات مجلس نمی‌توانند يک کشور را به دو رنگ و دو جبهه و دو خط تبديل کنند، چرا که مشکلات هر شهری با شهر ديگر فرق می‌کند اما تنها انتخاباتی که چنين زمينه‌ای دارد، انتخابات رياست جمهوری است؛ می‌توانند سر تاسر کشور از بالا به پايين را به دو جبهه تقسيم و دو رنگ را نماد قرار دهند و گروه‌های مختلف را به جان هم انداخته و دو جبهه درگير درست کنند.

وی با بيان اينکه مهم‌ترين فرصتی که استکبار جهانی برای خود احساس می‌کند، همين انتخابات رياست جمهوری است، گفت: از زمينه‌های ديگر هم استفاده می‌کند؛ برای مثال از مشکلات قومی استفاده می‌کند، از گروه‌هايی که از انقلاب آسيبی ديدند و ضربه‌ای خوردند و خواب‌هايی برای انقلاب ديده بودند و تعبير نشد و ناکام در براندازی نظام بودند استفاده می‌کنند، چرا که بهترين زمان برای استفاده از آن‌ها، همين فرصت انتخابات رياست جمهوری است.

وی با بيان اينکه البته کسانی که اهل ترديد و دو دلی هستند، توان جبهه خودی و يا دشمن، می‌تواند آن‌ها را به سمتی بکشد، يادآور شد: جمعيت خاکستری و بی‌تفاوتی که در کشور داريم که شايد از روی بی‌اطلاعی و تعصبات و حب و بغض و انگيزه، پشت خط خاصی قرار نگرفته باشند، ملاک ارزيابيشان ممکن است، ظواهر و رفاه عمومی باشد؛ با گران شدن يک کالايی فرياد اعتراض سر دهند و با ارزان شدن چيزی، هورا بکشند؛ اين‌ها جمعيت خاکستری کشور است و کجا قرار گرفتن آن‌ها بستگی به اين دارد که رهبری انتخابات به کدام سمت برود و در چه جهتی تقويت شود و سربازان رهبری چگونه عمل کنند و امکاناتی که به کار می‌رود چه امکاناتی است؟

ذالنور تصريح کرد: در انتخابات رياست جمهوری سال ۹۲ دو رهبری حق و باطل داريم، يک رهبری که پرچم آن در دست با کفايت مقام معظم رهبری است و امير و فرمانده ميدان جبهه خودی محسوب شده و از فرصت انتخابات برای بيمه کردن انقلاب اسلامی ‌‌نهايت استفاده را می‌برد.

وی افزود: انتخابات رياست جمهوری يک رفراندم کشوری و ملاک ارزيابی اعتماد مردم به نظام است؛ ملاک انگيزه مردم برای حضور در صحنه و ملاک و ميزان محبوبيت نظام اسلامی است؛ از اين رو درصد رأی هر چه بالا‌تر باشد دشمن مأيوس‌تر و سرخورده‌تر است اما ميزان رأی و مشارکت هر چه پايين بيايد، دشمن بهانه و دست آويز برای تضعيف نظام اسلامی و تقابل با نظام را پيدا می‌کند و لذا در اين حقيقت و در اين رفراندوم، بايد دشمن را مثل گذشته مأيوس کرد و حداکثر استفاده را با حضور حداکثری به بار آورد.

ذالنور گفت: مقام معظم رهبری بار‌ها بر حضور حداکثری تأکيد داشتند حتی گفتند اهميت حضور حداکثری مردم از انتخاب اصلح هم بالا‌تر است، گفت: يعنی انتخاب اصلح در درجه دوم اهميت است.

وی در مورد لوازم حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: بايد فضای آرامی در کشور حاکم باشد چرا که اگر فضا، آرام نبود و تشنج و اختلاف باشد، اينجا دشمن ميدان مانور پيدا می‌کند؛ قرآن نيز تصريح کرده به اين موضوع که شما تنازع و اختلاف پيدا نکنيد که در اين صورت در مقابل دشمن مستأصل می‌شويد.

مشاور ويژه نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اضافه کرد: دومين نکته مهم در اين زمينه بيان موفقيت‌ها و محاسن و خدماتی که در اين نظام اتفاق افتاده است و مردم را بايد اميدوار کرد.

وی تصريح کرد: اگر تريبونی به دست بياوريم و فقط تاريکی‌ها را نشان دهيم و شروع می‌کنيم از دولت موقت بازرگان گرفته تا بنی صدر، شريعتمداری، منتظری، هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد را بکوبيم، کسی که پای منبر ما نشسته يا مطلب ما را در روزنامه می‌خواند، با خود می‌گويد اين‌ها که از پالا تا پايين همه خائن در آمدند، پس چه کسی خدمت کرده؟ ما هم سياه نمايی می‌کنيم، در حالی که نظام جمهوری اسلامی کار کمی برای مردم نکرده، بلکه توانسته‌ايم با اقدامات خوب خود دنيا را انگشت به دهان کنيم.

وی با طرح اين سؤال که چرا برخی‌ها اين قدر مشکلات را بزرگ جلوه داده و سياه نمايی می‌کنند؟، گفت: اگر فقط سياه نمايی باشد، خدماتی که انقلاب اسلامی در زمينه راه سازی، پزشکی، برق، مخابرات، هوافضا، صنايع نظامی و... داشته، در اين سياه نمايی‌ها گم می‌شود.

ذالنور در ادامه لوازم يک انتخابات خوب گفت: نکته ديگر انتخاب اصلح است؛ يعنی کسی بايد رئيس جمهور باشد، که تابع سياست‌ها و فرامين رهبری باشد؛ چرا که ولی فقيه نائب امام زمان (عج) بوده و تبعيت از او در مسائل سياسی اجتماعی به فرموده ۴ مرجع تقليد، واجب است.

وی گفت: اگر صحبت از قانون می‌زنيد، همين قانون می‌گويد حرف آخر را ولی فقيه می‌زند و او شخصيت اول کشور است.

جانشين سابق نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خاتمی اگر رئيس جمهور خوبی بود، اگر ولايت مداری در او قوی‌تر بود، خدمت بيشتری می‌توانست داشته باشد، و اگر بد بود، اگر ولايت مدار بود، تأثير بدی‌اش کمتر بود.

وی افزود: احمدی‌نژاد اگر دور اول بر مدار ارزش‌ها نزديک‌تر بود، حمايت ويژه رهبری را داشت، موافقين سينه چاک بودند و مخالفين خفه خان گرفته بودند، ولی از زمانی که زاويه‌ای شروع شد، مخالفين شير شدند، روباه‌ها درنده شدند و موافقين سکوت کردند.

ذالنور با بيان اينکه البته حمايت عمومی از سوی رهبری برای همه رؤسای جمهور وجود دارد، گفت: از دو نفر از اعضای شورای نگهبان مستقيما پرسيدم که چرا خاتمی را در سال ۸۰ تأييد کرديد؟ گفتند دور اول و در سال ۷۶ جريان فرق می‌کرد و ايشان تأييد شد اما در سال ۸۰ همه اعضای شورای نگهبان به اتفاق آرا می‌گفتند ايشان صلاحيت ندارد، اما با اکثريت آرا گفتند چاره‌ای نيست که تأييد شود؛ شورای نگهبان می‌داند آقای خاتمی کيست و صلاحيت رئيس جمهوری ندارد اما آيا می‌شود رهبر معظم انقلاب اين موضوع را نداند؟ پس چرا حکم را تنفيذ کردند؟ حکم تنفيذ برای اين بود که مردم رأی دادند؛ بنی صدر هم رأی مردم را داشت و امام گفت من حمايت می‌کنم.

وی گفت: نکته مهم ديگر در انتخابات، انتخاب اصلح است و البته اصلا برخی از دشمنانمان نمی‌خواهند انتخاباتی برگزار شود يا لااقل با تشنج آفرينی همراه باشد.

اين فعال سياسی افزود: رسانه‌های غربی از مدت‌ها پيش و قبل از سوت داور شروع کردند تا مشکلات را بزرگ نمايی و یأس آفرينی کنند تا مشارکت حداکثری ايجاد نشود و به همين دليل انتخابات را زير سؤال می‌برند.

وی گفت: متأسفانه عده‌ای هم در داخل يک وقت کميته صيانت از آرا را مطرح کرده و يک وقت انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند.

ذالنور گفت: بايد از آقای خاتمی و آقای هاشمی که می‌گويند انتخابات آزاد، سؤال کرد که شما خودتان هر کدام ۸ سال رئيس جمهور بوديد و اگر گلی به سر مملکت زديد شما بوديد و اگر گيری دارد باز شما بوديد.

وی گفت: در انتخابات ۸۴ که احمدی‌نژاد از صندوق بيرون آمد خود شما عهده دار دولت بوديد و در انتخابات ۸۸ هم که شائبه تقلب را ايجاد کرديد، يک برگ سند ارائه نداديد.

ذالنور تصريح کرد: اگر انتخابات آينده منظور است، قصاص قبل از جنايت می‌کنيد؟ از حالا می‌گوييد سالم نيست؟

وی با طرح اين سؤال که معنی کميته صيانت از آرا و انتخابات آزاد چيست؟ گفت: جامعه‌شناسان معقتدند بقا و دوام هر نظامی بستگی به سرمايه ملی کشور است که البته اين سرمايه ملی مصاديق مختلفی دارد، اما دو مصداق است که هيچ کسی آن را رد نمی‌کند و آن اعتماد ملی يعنی اعتماد مردم به نظام حاکم و اعتبار ملی يعنی اعتباری که نظام پيش مردم خود دارد. اما تشکيل کميته صيانت از آرا و جار زدن انتخابات آزاد، يعنی يک اعلام جهانی به دنيا که، آی دنيا ما به نظاممان اعتماد نداريم و نظام پيش ما اعتبار ندارد و اين يعنی هدف قرار دادن سرمايه ملی و اساس نظام را هدف گرفتن است.

اين فعال سياسی با بيان اينکه طرح انتخابات آزاد ظاهری فريبنده دارد، گفت: کسانی که سرمايه ملی و اعتماد عمومی و اعتبار ملی را هدف قرار دادند، خيانت نابخشودنی را مرتکب می‌شوند.

وی اضافه کرد: کسانی که سلامت انتخابات را زير سؤال ببرند، در مسير رهبری جبهه باطل حرکت می‌کنند.

ذالنور تصريح کرد: آرای مردم که در انتخابات به صندوق‌های رأی ريخته می‌شود، خزينه نظام است و نظام بايد از آن ارتزاق کند تا خود را در چشم دشمنان نشان داده و آن‌ها را کور کند، اما کسی با زير سؤال بردن انتخابات ثمره آن را تلخ می‌کنند، سرمايه ملی کشور را از بين می‌برد و اين بزرگ‌ترين ضربه است.

وی گفت: کسانی که سلامت انتخابات را پيش از موعد و زودهنگام زير سؤال می‌برند از حالا دست آورد انقلاب را زير سؤال می‌برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016