سه شنبه 17 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه دوم وزارت اطلاعات درباره بازداشت روزنامه‌نگاران

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار بيانيه‌ای از بازداشت گروه ديگری از روزنامه‌نگاران در ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور خبر داد. نام بازداشت‌شدگان هنوز اعلام نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهر ـ وزارت اطلاعات ضمن اعلام دستگيری تعداد ديگر از اعضای شبکه رسانه ای وابسته به بی بی سی، جزئيات بيشتری از گستره اين شبکه در داخل و خارج از کشور منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر وزارت اطلاعات در اطلاعيه ای اعلام کرد: بدنبال اطلاعيه اين وزارتخانه در تاريخ ۱۱/۱۱/۱۳۹۱ پيرامون بازداشت تعدادی از عوامل شبکه مرتبط با سازمان عمليات روانی دولت انگليس (موسوم به بی. بی. سی) بخش ديگری از اطلاعات حاصله به استحضار ملت شريف ايران می رسد:

۱- با استمرار پی گرد قضايی و تحقيق از عوامل شاخه داخلی شبکه فوق الذکر، از تاريخ صدور اطلاعيه قبلی تاکنون تعداد ديگری از اعضای آن بازداشت يا احضار شده اند. ضمنا يک نفر از بازداشت شدگان قبلی، به قيد وثيقه مرخص شده است و همچنان که اعلام شده بود اين روند تا تحقيق از کل وابستگان آن شبکه با جديت ادامه خواهد داشت.

۲- افزون بر شناسايی کامل شاخه داخلی، با عنايات ويژه الهی کل عناصر مستقر در خارج اين شبکه نيز شناسايی شدند.

اين شاخه از لحاظ گستردگی، پرشمارتر از شاخه داخلی بوده و اکثريت قابل توجهی از اعضای آن را عناصر فراری فتنه ۸۸ و همکاران سابقه روزنامه های موسوم به "زنجيره ای" تشکيل می دهند. همچنين هسته مرکزی شبکه که در لندن استقرار دارد از همکاری مستقيم سه کارگروه مستقر در بروکسل، پاريس و استانبول برخوردار است.

۳- چرخه جمع آوری و ارسال اخبار و اطلاعات و دريافت خطوط کاری در اين شبکه، در خلاصه ترين بيان ممکن با ابلاغ ليست نيازمندی های خبری و اطلاعاتی و نيز تحليل های مهم و مبنايی، غالبا توسط شاخه خارج نشين انجام می شد. سپس عمليات جمع آوری اخبار و اطلاعات و بازنشر و توزيع خطوط کاری و تحليل ها بين تعداد قابل توجهی از رسانه های همسو، توسط عوامل داخلی شبکه و عمدتا با سوء استفاده از مجاری و امکانات رسانه ای صورت می گرفت.

۴- هسته مرکزی مستقر در لندن اخيرا علاوه بر فعاليت های به ظاهر رسانه ای و خبری، ماموريت توليد سوژه برای جريان سازی را نيز به عوامل داخل ابلاغ کرده است. اين ماموريت در قالب اقدامات گوناگونی ابلاغ می شد. به عنوان مثال هسته لندن اسامی برخی از عناصر رسانه ای و هنری مورد نظر را به شاخه داخل ابلاغ می کرد و از آنها می خواست به چهره سازی، ترويج و تبليغ آنها بپردازد. عناصر داخل موظف بودند با برگزاری گردهمايی هايی تحت عنوان تجليل، بزرگداشت، ميهمانی و تحويل هدايايی همچون سکه های طلا و وجوه نقد دريافتی از خارج به جريان سازی خبری و يارگيری بپردازند. عکس اين روند نيز در چارچوب تهاجم برخی شخصيت ها يا پديده ابلاغ و اجرا می شد.

۵- وجود تشابه در ساختار و اهداف کلی و جزئی اين شبکه با دو شبکه موسوم به "مستندسازان" و "دوبلورها" که ظرف يک سال گذشته مورد شناسايی و برخورد قانونی قرار گرفتند، بيانگر وجود اطاق فکر متمرکز و متصل به سرويس های اطلاعاتی بيگانه و استقرار قرارگاه عملياتی برای طراحی، هماهنگی و اجرای "جنگ نرم دائمی" عليه نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.

۶- اطلاعات مستند موجود حاکی است که اين شبکه با برخی از بزرگترين و معروف ترين سرويس های اينترنتی جهان در تعامل ويژه و "همکاری هدايت شده از طريق عناصر فرا رسانه ای" بوده و حتی نمونه هايی از اين همدستی و همداستانی را همزمان با اقدامات اين وزارتخانه عليه شبکه مورد بحث و به منظور نجات آن به اجرا گذاشته که به نتيجه نرسيده اند.

از آنجا که اين پرونده همچنان در دست پيگيری می باشد، انشاءالله در اولين فرصت مقتضی و با هماهنگی مرجع محترم قضايی، اطلاعات ديگری به استحضار ملت سرافراز ايران اسلامی خواهد رسيد.

روابط عمومی وزارت اطلاعات


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016