چهارشنبه 18 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندی مخالف است

• تا زمانی که ثبات اقتصادی و رشد توليد در کشور فراهم نشود مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندی مخالف است
• لاابالی گری فرهنگی که عده ای بی ريشه و چهره های ناآشنا به آن دامن می زنند غلط اندازی در مسير حق انقلاب است


ايلنا: رييس قوه مقننه گفت‌: مجلس شورای اسلامی در سی و چهارمين سالگرد پيروزی انقلاب به اين دليل با اجرای فاز دوم مخالف است که می‌بايست در بعد اقتصادی ثبات و رشد توليد در کشور فراهم شود و تا به اين مرحله نرسد فاز دوم هدفمندی اجرا نمی‌شود‌. ‌

به گزارش خبرنگار ايلنا، علی لاريجانی در نطق پيش از دستور مجلس شورای اسلامی ضمن تبريک سالروز انقلاب اسلامی گفت‌: انقلابی اسلامی توانسته در طول سه دهه تاثير شگرفی بر کشور‌ها بگذارد و موج بيداری اسلامی در دو سال اخير نتيجه انقلاب ملت ايران بوده است‌.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس قوه مقننه در ادامه به سفر به خود به سودان و شرکت در نشست روسای بين المجالس اشاره کرد و گفت‌: در اين سفر يکی از روسای مجلس که به دليل لحاظ همين انقلاب‌ها به استقلال رسيده است در ملاقات با من بيان داشت که ما پيروزی خود را مديون حرکت انقلاب اسلامی ملت ايران می‌دانيم که ۳۴ سال پيش ملت شما اين حرکت را آغاز کرده اند‌.

وی افزود‌: ما در آن سال‌ها شاهد انقلاب امام خمينی در ايران بوديم و به آن افتخار می‌کرديم چراکه اين انقلاب توانسته در مقابل قدرت آمريکا و استکبار جهانی ايستادگی کنند‌.

لاريجانی گفت‌: امروز تاثيرات الهام بخش ملت ايران تحولی را در ديگر ملت‌ها به وجود آورده و توانسته در جهان چند قطبی تاثير بگذارد‌. ‌

لاريجانی ايمان امام خمينی به راه انقلاب و اعتماد به ملت و نقش روحانيون برجسته و مراجع حوزه علميه عامل اتصال امام به توده‌های مردم در طول ۱۵ سال بوده‌اند را عامل اول پيروزی انقلاب اسلامی برشمرد‌.

وی استقامت ملت در برابر فشارهای دينی و اقتصادی ديکتاتور‌ها تا حصول نتيجه را عامل ديگری دانست و گفت‌: در زمان پيروزی انقلاب برخی احزاب و گروه‌ها که اهل مصالحه بودند همگام با امام قدم برنداشتند و از حرکت ملت ايران عقب ماندند و نتوانستند با روحيه قوی ملت همساز کند‌.

رييس قوه مقننه افزود‌: اما بعد از پيروزی انقلاب کانون اصلی استکبار را نشانه گرفت چراکه می‌دانست تا ريشه‌های سلطه آمريکا قطع نشود انقلاب جان نخواهد گرفت‌.

وی گفت‌: آمريکا پس از اينکه مشاهده کرد ريشه‌هايش در ايران قطع شده است شروع کرد به تحريم و تهديد و جنگ عليه ايران تا شايد از اين طريق ملت ايران را از پای درآورد اما امام خمينی (ره) با اتکا به روحيه جهاد و شهادت اين نقطه را به صورت هنجار درآورد و عامل پيروزی در جنگ هشت ساله شد‌.

لاريجانی اظهار داشت‌: امام خمينی (ره) با خودکفايی در توليد موجی در جامعه ايجاد کرد و توليد را در کشور در دل مردم زنده کرد به گونه‌ای که امروز شاهد هستيم تمام مناطق محروم آباد شده‌اند‌.

لاريجانی دستاوردهای انقلاب در زمينه تکنولوژی، هسته‌ای، نانو، فرستادن ماهواره به فضا، پرتاب سفينه و ديگر پيشرفت‌های علمی را مديون استراتژی امام خمينی در خودکفايی توليد و پشتکاری ملت ايران دانست‌.

وی در ادامه به مقاله يک صاحبنظر مصری تحت عنوان چرا ايران را دوست دارم اشاره کرد و گفت‌: ‌ايران را بايد دوست داشت چرا که اگر رهبران بيدار نباشند ملت وکشور رشد پيدا نمی‌کند‌. ‌و اين رشد در ملت ايران باعث شده در برقراری توازن هسته‌ای با اسراييل در جهان تحول ايجاد شود اما در کشورهای عربی اين گونه توازنی وجود ندارد.

وی افزود‌: اين صاحبنظر مصری در مقاله خود آورده است ايران سدی محکم در برابر اسراييل و آمريکا است که در مقابل آنان هيچ‌گاه اعمال کاری نکرده است اما کشورهای عربی در مقابل آمريکا و اسراييلی قد علم نمی‌کند‌.

رييس قوه مقننه گفت‌: اين صاحبنظر مصری در مقاله خود آورده است؛ آمريکا از گفت‌و‌گوی مزبوحانه با ايران دست برنمی‌دارند اما کشورهای عربی در قبال آمريکا سر تعظيم فرود می‌آورند و در ايران مردم رهبران را انتخاب می‌کنند و به دنبال تغيير هستند اما در کشورهای عربی سلطنت و تکيه دادن به کرسی موروثی است‌.

لاريجانی گفت‌: اين صاحبنظر مصری در مقاله خود آورده است ما ايران را دوست داريم چرا که ايران همسايه مسلمان ما است و به دنبال ايجاد صلح ميان کشورهايی است که غرب در ميان آن‌ها تفرقه افکنی کرده است‌.

وی درادامه به تاکيدات مقام معظم رهبری در مبارزه با استعمار آمريکا و مراقبت از تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت‌: رهبر فرزانه ايران همواره ملت و مسوولان را به مراقبت دينی تاکيد می‌کند چراکه دنيای امروز از پيچيدگی خاصی برخوردار است که جز با بصيرت دينی رسيدن به اهداف حاصل نمی‌شود‌. ‌

وی گفت: لاابالی گری فرهنگی که عده ای بی ريشه و چهره های ناآشنا به آن دامن می زنند غلط اندازی در مسير حق انقلاب است.

وی تاکيد کرد: امروز با تدبير رهبری سياست‌های کلی کشور تدوين و روابط قوا تحت زعامت ايشان تنظيم می‌شود‌.

لاريجانی گفت‌: امروز در بعد اقتصادی کشور پيش از گذشته نيازمند بهره گرفتن از فرمان عالمان و حکيمانه رهبر است چراکه بعد اقتصادی نقطه‌ای است که آمريکا آنجا را برای تخريب ايران هدف گرفته است‌. ‌

رييس قوه مقننه خاطرنشان کرد‌: مجلس شورای اسلامی نيز به اين دليل در سی و چهارمين سال انقلاب با اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها موافقت نکرده چراکه می‌داند تا ثبات و کنترل بازار و رشد توليد در کشور فراهم نشود اين امر اجرايش به ضرر ملت تمام می‌شود‌. ‌

لاريجانی در ادامه بيان داشت که نمايندگان مجلس بار ديگر در سالروز پيروزی انقلاب و رهبری بيعت می‌کنند و ملت ايران را نيز برای مايوس کردن دشمنان و رسيدن به آرمان‌های انقلاب در راهپيمايی ۲۲ بهمن ماه دعوت می‌کند‌.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016