شنبه 21 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شیخ الاسلام:آمریکایی ها نیازمند مذاکره با ایران هستند

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر آمریکایی‌ها در پیشنهاد مذاکره خود صادق هستند، تمام فشار هایی را که به وجود آورده اند بردارند، گفت: آنها در منطقه شکست خورده اند و مذاکرات را به عنوان یک برگ برنده می خواهند.

حسین شیخ الاسلام مشاور رئیس و مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تبیین رفتار انقلابی در سیاست خارجی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد، گفت: رفتار انقلابی در سیاست خارجی رفتاری صادقانه است و این رفتار انقلابی جمهوری اسلامی ایران در مقابل حقه و نیرنگی که از سوی دیپلماسی غربی مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا سمبل نیرنگ و حقه است و امام (ره) آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند چرا که حقیقت این کشور را در این می دیدند، گفت: سیاست های آمریکا همان سیاسی کاری معاویه است.

سفیر سابق ایران در سوریه، با اشاره به اینکه اوباما در دور اول ریاست جموری اش می‌خواست از موضوع پیشنهاد رابطه با ایران بهره‌برداری خاص خود را بکند که با واکنش رهبری روبرو شد گفت: آمریکایی ها تمام فشار خود را آورده اند و اکنون پیشنهاد مذاکره می دهند. مذاکره باید در وضعیت مشابه و با احترام متقابل باشد در واقع آنها با مذاکره می گویند تسلیم شوید و در اوج فشارهای خود به جای کلمه تسلیم از واژه مذاکره استفاده می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی نیز در حالی که صدام در خاک ما بود پیشنهاد مذاکره را مطرح می کردند، افزود: تا زمانی که سازمان ملل اعلام کرد صدام متجاوز است مذاکره نکردیم. مذاکره باید درآرامش و شرایط مساوی باشد.

شیخ الاسلام با تاکید بر اینکه اگر آمریکایی ها در گفتار خود صادق هستند، تمام فشار هایی را که به وجود آورده اند بردارند، اضافه کرد: در شرایطی که هم چنان تحریم ها را افزایش می دهند مذاکره چه معنایی دارد؟ آنها در منطقه شکست خورده اند و مذاکرات را به عنوان یک برگ برنده می خواهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016