شنبه 21 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران بار ديگر دست داشتن در انفجار بلغارستان را رد کرد

رادیو زمانه: ايران دست داشتن در حمله تروريستی در بلغارستان را رد کرد و گفت "هيچ نقشی" در اين انفجار نداشته است.

به گزارش رويترز، غلامرضا باقری، سفير ايران در بلغارستان گفت: اين حمله هيچ ارتباطی با ايران ندارد، ما مخالف هرگونه تروريسم هستيم و قويا اقداماتی از اين دست را محکوم می‌کنيم."

سفارت جمهوری اسلامی ايران در بلغارستان چند ماه پيش نيز اتهام دست داشتن حکومت ايران در ترور گردشگران‌ اسرائيلی در شهر بورگاس بلغارستان را که از سوی اسرائيل مطرح شده بود، رد کرده بود.

سفير ايران در بلغارستان: "حمله به يک اتوبوس حامل گردشگران اسرائيلی در فرودگاه شهر بورگاس هيچ ارتباطی با ايران ندارد، ما مخالف هرگونه تروريسم هستيم و قويا اقداماتی از اين دست را محکوم می‌کنيم"

روز چهارشنبه ۱۸ ژوئيه (۲۸ تيرماه ۱۳۹۱) در حمله به يک اتوبوس حامل گردشگران اسرائيلی در فرودگاه شهر بورگاس بلغارستان هشت نفر کشته و ۳۲ نفر زخمی شدند.

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل و برخی مقامات اسرائيلی عامل اين حمله را جمهوری اسلامی ايران و نيروهای حزب‌الله دانستند اما ايران اين موضوع را تکذيب می‌کند.

چند روز پيش سوتان سوتانوف، وزير خارجه بلغارستان گفت بر اساس تحقيقات، دو نفر از متهمان اين حمله تروريستی عضو جنبش حزب‌الله هستند. حزب‌الله لبنان از متحدان اصلی جمهوری اسلامی ايران در منطقه به‌شمار می‌رود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هلند از چند ماه پيش کوشش تازه‌ای را در اتحاديه اروپا آغاز کرده است تا حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروريستی اروپا قرار دهد. این کشور از سال ۲۰۰۴ تلاش دارد حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروريستی اروپا قرار دهد.

پيامدهای اين رويداد می‌تواند اين باشد که رهبران اين سازمان ديگر قادر به سفر به اروپا نباشند و جلو مبادلات اقتصادی آن نيز گرفته شود.

برخی ديگر از کشورهای اروپائی به دليل نقش مهم حزب‌الله لبنان در خاورميانه، برای گرفتن چنين تصميمی ترديد دارند. به همين خاطر آن‌ها می‌خواهند رابطه ديپلماتيک با اين سازمان باز بماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016