یکشنبه 22 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد خطاب به آمریکا: شما اسلحه را کنار بکشید من خودم با شما گفتگو می‌کنم

محمود احمدی نژا در سخنانی خطاب به‌امریکا گفته اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم با شما گفت‌وگو می‌کنم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی نژاد با تاکید بر این‌که گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار، خطاب به دولت مردان آمریکایی گفت: اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم با شما گفت‌وگو می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان درمراسم یوم الله ۲۲ بهمن در جمع مردم تهران گفت: تولید کشاورزی تا قبل از انقلاب سالانه 25 میلیون تن، اول دولت نهم 87 میلیون و هم‌اکنون 110 میلیون تن است.

وی افزود: توسعه تلفن ثابت، سیار، گاز، آب شهری و روستایی نیز با قبل قابل مقایسه نیست.

رییس‌جمهور ادامه داد: حدود 20 هزار روستا و بیش از 900 شهر از گاز طبیعی استفاده می‌کنند. در این هفت - هشت سال اخیر میزان مدرسه‌ای که ساخته شده معادل نیمی از تمام مدارسی است که طی هشتاد سال در کشور ساخته شده است.

وی گفت: ورزشگاه‌هایی که ساخته شده است نیز معادل همه ورزشگاه‌هایی است که قبل از دولت نهم ساخته شده است. این موضوع در مورد کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و بخش‌های گوناگون صدق می‌کند. تولید کتاب نیز در این چند سال اخیر یازده برابر شده است.

وی تصریح كرد: در این بین چند کار نو و استثنایی نیز انجام شده است؛ یکی از اینها تولید داروهای نوترکیب است و در این راستا هر چقدر کشورها صنعتی و روابط اجتماعی پیچیده‌تر می‌شود مریضی‌ها نیز پیچیده‌تر خواهد شد و مریضی‌های سخت و صعب نیاز به داروهای جدید دارد که پایه این داروها زیست‌فناوری و بسیار گران‌قیمت است.یک گرم از بعضی از این داروها یک میلیون دلار در بازارهای جهانی خرید و فروش می‌شود. قبل از انقلاب ما مطلق از این داروها نداشتیم. قبل از دولت نهم، چهار دارو و امروز 29 داروی نوترکیب داریم.

وی گفت:ما از نظر تکنولوژی جزء کشورهای بر‌تر هستیم و برای اولین بار توسط دانشمندان ایرانی یک موجود زنده به فضا پرتاب شد و سالم برگشت.

وی افزود: آنهایی که اهل فن هستند می‌دانند که فرستادن یک موجود زنده به این معنا است که ما در ده‌ها رشته بر‌تر علمی در مرز علم حرکت می‌کنیم برای اینکه فرستادن یک موجود زنده بسیار کار دشواری است چراکه ممکن است با یک ضربه یا تغییر فشار هوا آن موجود با مشکل مواجه شود.

وی تاکید کرد: دستگاه پرتاب کننده محفظه، سیستم‌های ارتباطی دستگاه با زمین و سکوی پرتاب را خودمان ساختیم و همچنین دستگاه‌های ارزیابی کننده زیستی را خودمان ساختیم و در تمام طول زمان پرتاب حال روحی و جسمی آن موجود را خودمان بررسی می‌کردیم.

وی در ادامه با اشاره به ساخت هواپیمای جنگنده گفت: در این چند روز قبل پیشرفته‌ترین هواپیمای جنگنده را خودمان ساختیم و این هواپیمای همه ویژگی‌های مثبت یک هواپیمای شکاری بمب افکن را دارد.

وی گفت: در ساخت و پرتاب ماهواره همه چرخه را خودمان می‌سازیم و جزء چند کشور بر‌تر هستیم و به زودی ماهواره ایران در مدار ۳۶ هزار کیلومتر قرار می‌گیرد و از آسمان پیام‌های صلح و دوستی را برای بشریت خواهد فرستاد.

احمدی‌نژاد گفت: در این دوره کوتاه ۴۰ میلیون نفر سهام عدالت گرفته‌اند و شناخت این ۴۰ میلیون نفر توسط دولت انجام شد و مراحل آن درحال تکمیل است و بزودی این تعداد به ۴۵ میلیون نفر می‌رسد و مردم می‌توانند در بورس از سهام استفاده کنند و ارزش سهام آن‌ها سه برابر شده است.

وی افزود: براساس اصل ۴۴ بسیاری از فعالیت‌ها به بخش خصوص واگذار شده است و همچنین در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها كه با موفقیت انجام شدو در خارج از کشور نیز الان به عنوان طرحی موفق در ارتباط با اصلاح اقتصادی در ایران از آن یاد می‌شود اما برخی در بیرون و داخل تلاش می‌کنند عظمت و تلاش دولت‌ها در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها مخدوش کنند و فشار اقتصادی دشمن را به دوش این طرح مظلوم می‌اندازند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه عدالت باید بین همه مردم توزیع شود گفت: امیدوارم این طرح به طورکامل انجام شود و این طرح جزء طرح‌های موفق در مقابله با دشمن است.

احمدی‌نژاد با بیان این مطلب که کنترل مصرف سوخت باعث کاهش چشم گیر مصرف انرژی شده است اظهار داشت: در شرایطی که تولیدخودرو ۲ و نیم برابر گذشته است مصرف سوخت در کشور کاهش یافته است ما در سال ۸۵، ۷۵ میلیون لیتر مصرف سوخت داشته‌ایم و با اینکه تعداد خودرو و مسافرت‌ها ۲ و نیم برابر شد مصرف سوخت به کمتر از ۶۳ میلیون لیتر رسید این به معنای این است که ۱۷ میلیارد دلار در واردات صرفه جویی شد.

وی گفت: آن‌ها دیدند که ما بنزین وارد می‌کنیم در موضوع واردات بنزین تحریم کردند اما این تحریم شکست خورد.

وی افزود: صادرات غیرنفتی ما در زمان پیش از انقلاب نیم میلیارد دلار بود و تا قبل از دولت نهم ۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم اما بعد از روی کارآمدن دولت نهم این میزان به ۵۷ میلیارد دلار رسید و اگر بداخلاقی‌ها نبود از مرز ۵۷ میلیارد دلار عبور می‌کرد که اصلا نیازی نداشتیم نفت بفروشیم و وقتی می‌گویند که از شما نفت نمی‌خریم ما خودمان می‌گوییم که نفت نمی‌فروشیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به کاهش تلفات رانندگی در جاده‌ها گفت: تلفات جاده‌ها کنترل شده است و در سال ۸۴ آمار تلفات جاده‌ای ما ۲۷ هزار کشته بود اما در این چند سال با اینکه تعداد خودرو‌ها ۲ و نیم برابر شده است و میزان مسافرت‌ها نیز ۲ ونیم برابر و جاده‌ها توسعه پیدا کرده است میزان تلفات جاده‌ای ما کمتر از ۱۹ هزار نفر است که البته کشته شدن یک نفر هم در جاده‌ها خسارت بزرگی است اما بالاخره با یک مدیریت خوب و هماهنگ آمار تلفات را کاهش دادیم و اگر‌‌ همان روند قبلی ادامه می‌یافت ما امروز ۶۰ هزار تلفات جاده‌ای داشتیم.

احمدی‌نژاد گفت: همه این طرح‌های عظیم در دولت انجام شده است و امروز ایران هسته‌ای شده است و دشمنان ما از هسته‌ای شدن ما ناراحت هستند و مانع ازحرکت دولت می‌شوند و همه این فشار‌ها را به بهانه هسته‌ای شدن بر ما اعمال کردند اما ملت با لطف خدا و عنایات امام عصر پیروز شد.

وی گفت: آن‌ها موضوع هسته‌ای شدن را بهانه کردند البته اخیرا ادبیات خود را عوض کردند و با ادبیات بهتری صحبت می‌کنند و می‌گویند با هم سخن بگوییم، گفتگو کنیم، حرف بزنیم اما گفتگو هم آدابی دارد که همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند نمی‌شود شما اسلحه‌ای بالای سر ملت قرار دهید و دم از گفتگو بزنید.

رئیس جمهور گفت: گفتگو برای تفاهم است و برای رسیدن به شرایط بهتر و برای همکاری است نباید از گفتگو برای تحمیل نظرات استفاده کنیم و اصلاح گفتار لازم است شما اسلحه را کنار بکشید من خودم با شما گفتگو می‌کنم.

وی گفت: هسته‌ای شدن بهانه‌ای بود برای فشار و تحمیل و همه تلاششان را کردند که جلوی هسته‌ای شدشان را بگیرند و نتوانستند من به آن‌ها اعلام می‌کنم که هسته‌ای شده‌ایم و من از سال ۸۶ بار‌ها اعلام کرده‌ام که ما هسته‌ای شده‌ایم وقتی شدیم دیگر تقابل چه معنایی دارد.

احمدی‌نژاد خطاب به کشورهای غربی گفت: امروز وقت دیگری برای تقابل نیست و در درگیری شما ضرر می‌کنید و هنوز فرصت برای گفتگو و تعامل و همکاری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016