سه شنبه 24 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فريدون عباسی: سيستم آژانس امنيت کافی ندارد

ايسنا ـ رييس سازمان انرژی اتمی با تاکيد بر اين‌که ورود ايران به مذاکره پيرامون ابعاد محتمل نظامی (PMD) با وجود نبود امنيت حفظ اطلاعات محرمانه اعضاء در آژانس يک امتياز بزرگ برای ارتقاء نقش آژانس در سطح جهانی است، گفت: ضرورت دارد در گفت‌وگوها عاقلانه‌تر بحث شود و برای رسيدن به اطمينان متقابل و ابهام‌زدايی از نکات اختلاف‌برانگيز اجتناب شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) فريدون عباسی، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان انرژی اتمی ايران اظهار کرد: مديران آژانس بايد توجه کنند که متاسفانه سيستم آن‌ها از امنيت کافی برخوردار نيست و از اين‌که جمهوری اسلامی ايران اين نکته را بارها گوشزد کرده، لازم است در نحوه تعامل با ايران دقت بيشتری داشته باشند.

رييس سازمان انرژی اتمی ايران با اشاره به هجمه رسانه‌های استکباری عليه برنامه‌های تحقيقاتی سازمان در دستيابی به نسل‌های پيشرفته سانتريفيوژها گفت: تمامی فعاليت‌های سازمان انرژی اتمی ايران برابر مقررات آژانس بين‌المللی انرژی اتمی و تحت نظارت دوربين‌های آژانس انجام می‌شود.

وی افزود: مطمئن باشيد هرگونه اعلام رسانه‌ای در خصوص فعاليت‌های سازمان پس از اطلاع دقيق آژانس صورت می‌گيرد و در واقع رسانه‌ها چيزی را کشف نمی‌کنند. نکته جالب توجه اينجاست که نشت اخبار محرمانه کشورمان مدت کوتاهی پس از حضور بازرسان و اطلاع آن‌ها صورت می‌گيرد.

عباسی در بخش ديگری از سخنانش اظهار کرد: ما از انرژی هسته‌يی که هزاران منفعت صلح‌آميز دارد، در توليد برق، درمان بيماری‌های صعب‌العلاج، رشد کشاورزی کشور و صنايع استفاده می‌کنيم و طبق مقررات بين‌المللی همه اين فعاليت‌ها را در وقت و مهلت قانونی آن به اطلاع مرجع بين‌المللی می‌رسانيم.

معاون رييس‌جمهور در خصوص نيروگاه اتمی بوشهر نيز تاکيد کرد: با وجود اطمينانی که از ايمنی هسته‌يی در نيروگاه اتمی بوشهر وجود دارد، انتظار می‌رود با حصول اطمينان از عملکرد نيروگاه، تحويل موقت آن به بهره‌برداران ايرانی در آينده نزديک صورت پذيرد.

وی با ابراز رضايت از انجام آزمايشاتی که برای رسيدن نيروگاه به قدرت کامل انجام شده است، اضافه کرد: تاکنون طبق برنامه برق توليدی نيروگاه به شبکه سراسری وصل شده است و همکاران و متخصصان انرژی اتمی در کنار پيمانکار روس به رفع نارسايی‌ها و به‌روزسازی آن جهت تحويل به بهره‌بردار می‌پردازند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016