شنبه 14 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير خارجه آلمان: ايران پيشنهاد آمريکا برای مذاکره دوجانبه را بپذيرد

ايلنا ـ «گيدو وستروله» در کنفرانس خبری مشترک با «کاترين اشتون» گفت که از ايران می‌خواهد پيشنهاد جو بايدن برای مذاکره دو جانبه تهران و واشنگتن را بپذيرد چرا که مذاکره مستقيم به نفع امنيت جهانی و به ويژه اروپا است.

وزير خارجه آلمان گفت که در جريان ديدار با «علی‌اکبر صالحی» همتای ايرانی خود در حاشيه کنفرانس مونيخ، از تهران خواهد خواست تا پيشنهاد «جو بايدن» معاون رئيس‌جمهوری آمريکا برای گفت‌وگوی دوجانبه را بپذيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، «گيدو وستروله» در کنفرانس خبری مشترک با «کاترين اشتون» مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا گفت که از ايران می‌خواهد پيشنهاد جو بايدن برای مذاکره دو جانبه تهران و واشنگتن را بپذيرد چرا که مذاکره مستقيم به نفع امنيت جهانی و به ويژه اروپا است.

وی تاکيد کرد که آلمان تا جايی که بتواند به اين روند کمک خواهد کرد.
وستروله در عين حال تاکيد کرد که گفت‌وگوی مستقيم آمريکا و ايران در جريان کنفرانس مونيخ دور از ذهن است.

بنا بر اين گزارش، بايدن پيش از اين در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «زوددويچه تسايتونگ» با تاکيد بر اين‌که «اکنون زمان و مکان ديپلماسی موفقيت‌آميز است»، از تهران خواسته بود در گفت‌وگوهای ديپلماتيک و حتی مذاکره مستقيم با آمريکا مشارکت داشته باشد.

بايدن که در حاشيه سفر خود به آلمان برای شرکت در کنفرانس امنيتی مونيخ صحبت می‌کرد، گفت که هنوز فرصت حل و فصل ديپلملتيک مساله هسته‌ای ايران وجود دارد ولی مقام‌های تهران بايد توجه داشته باشند که اين فرصت نامحدود نيست.

وی افزود که آمريکا در چارچوب گروه ۱+۵ به تلاش‌های خود برای حل و فصل مساله هسته‌ای ايران ادامه می‌دهد.

معاون رئيس‌جمهوری آمريکا همچنين از ايران خواست تا صلح‌آميز بودن فعاليت‌های هسته‌ای خود را اثبات کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016