چهارشنبه 25 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش هايی از اعدام يک جوان در تهران در ملاء عام

اعدام شکارچی دختران زير باران

مهر ـ شکارچی دختران شرق تهران در حالی سحرگاه امروز در هوايی بارانی به دار مجازات آويخته شد که مراسم اعدام او با حاشيه هايی همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرين تقاضاهايی قاتل پای چوبه دار، اجرای حکم از سوی اوليای دم، شيون مادر قاتل پس از اجرای حکم، درخواست مردم برای اجرای سريع حکم جنايتکاران و خونسردی مرد جنايتکار از مهمترين حاشيه های اين اعدام بود.

* ساعت يک بامداد چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱، خيابان شهيد مدنی بالاتر از چهارراه نظام آباد. ماموران کلانتری در حال نصب داربست در محل اجرای حکم هستند. محل اجرای حکم ، محلی است که کارگران فصلی هر روز آنجا می نشينند تا کاری پيدا کنند و شب با دست پر به خانه بروند.

*در محل بنری سفيد رنگ نصب شده که بر روی آن بزرگ نوشته شده است : محل اجرای حکم قاتلان دختران شرق تهران معروف به شکارچی.

* با گذشت ساعت کم کم بر تعداد ماموران حاضر در محل افزوده می شود. همزمان محل اجرای حکم حصار کشی می شود.

*ساعت ۴ صبح يکدستگاه جرثقيل وارد محوطه می شود تا ساعتی ديگر حکم مرد جنايتکار را اجرا کند.

* هوا سرد است اما ماموران در حال جنب و جوش هستند تا مراسم در امنيت کامل برگزار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* ماموران يگان امداد در اطراف محل اجرای حکم مستقر شدند. ماموران راهنمايی و رانندگی نيز از ساعت پنج صبح خيابان مدنی را بستند که البته با اعتراض تعدادی از رانندگان عبوری روبه رو شد.

عقربه های ساعت ۵ صبح را نشان می داد. حدود هزار نفر در محل اجرای حکم ايستاده بودند که هر لحظه بر تعدادشان افزوده می شد. خيلی از آنها حتی نمی دانستند جرم مرد اعدامی چيست. برخی هم خيال می کردند عامل جنايت خيابان مدنی قرار بود اعدام شود.

* احمد ۳۵ ساله می گفت: شنيدم قرار است يک قاتل را اعدام کنند. حقش است . بايد اين جنايتکاران را به سزای اعمالشان رساند تا جامعه امنيت پيدا کند.

* پيرزنی گفت : خدا به پدر و مادر اين دو دختر صبر بدهد. کلی تلاش کنی فرزند بزرگ کنی بعد يک نفر از خدا بی خبر بيايد و دسته گل زندگيت را پرپر کند.

* ساعت ۵ و ۳۵ دقيقه پزشک قانونی وارد محوطه اجرای حکم شد.

* در محل ديگری نيز وصيت نامه قاتل گرفته می شود.

*ساعت ۵ و ۴۱ دقيقه بود که اوليای دم مقتولان وارد محوطه اجرای حکم شدند.

، ۱۰ دقيقه بعد هم سرپرست دادسرای جنايی تهران همراه قاضی اجرای حکم خود را به محل اعدام مرد جنايتکار رساندند.

*ساعت ۵ و ۵۵ دقيقه قاتل را به محل اجرای حکم آوردند. البته ناهماهنگی در محل ورود خودرو باعث شد دوباره خودروی حامل مرد اعدامی از محوطه خارج و از در ديگری وارد شود.

*سرانجام ساعت ۶ و ۷ دقيقه طناب سفيد دار بر قلاب جرثقيل بسته شد و سه دقيقه بعد قاتل پای چوبه دار قرار گرفت.

* باران شديدی نيز شروع به باريدن کرده بود و حاضران زير باران منتظر اجرای حکم مرد جنايتکار بودند.

* علی سعی می کرد خونسرد باشد و فقط می گفت : پشيمانم. او در آخرين لحظات هم از اوليای دم تقاضای بخشش داشت.

* پس از قرائت قرآن ، حکم مرد اعدامی خوانده شد. در اين حکم آمده بود: از تاريخ ۳۰ آبان سال ۸۴ تا خرداد سال ۸۵ در اتوبان شهيد باقری و شرق تهران ۱۰ فقره جرح عمدی با چاقو و سرقت اموال دختران گزارش شد. در اين ميان دو نفر از قربانيان جان خود را از دست دادند. علی در آخرين سرقت گوشی تلفن همراه يکی از قربانيان را سرقت کرد که ۱۶ خرداد ۸۵ با رديابی های پليسی دستگير شد. او در بازجويی ها به قتل دو دختر و مجروح کردن هشت تن ديگر اعتراف کرد. قاتل در باره دو قتلش گفت : "ندا را وقتی وارد خانه شد تعقيبش کرده و يک ضربه چاقو به شکم او زدم. اعظم را هم وقتی در حال صحبت با تلفن در پرايدش بود ، در داخل خودرو با چاقو زدم." پس از محاکمه علی در شعبه ۷۱ دادگاه کيفرياستان تهران، قضات او را به ۲ بار قصاص محکوم کردند که شعبه ۴۲ ديوان عالی کشور حکم مجازات او را تائيد کرد. قاتل انگيزه اش از اين کار را سرقت و تنفر از دختران اعلام کرده است.

* ساعت ۶ و ۲۰ دقيقه با کشيدن چهارپايه از زير پای قاتل از سوی يکی از اوليای دم زندگی او برای هميشه بسته شد.

*با اجرای حکم اعدام صدای شيون و زاری از دو گوشه محل اجرای حکم بلند شد. از يک سوی اوليای دم بودند که با فرياد و گريه خواستار مرگ قاتل بودند و سوی ديگر مادر قاتل در مرگ پسرش زاری می کرد.

* پس از مرگ قاتل، خواهر يکی از مقتولان به مهر گفت : خواهرم بی گناه کشته شد . اجرای حکم اين قاتل در ملاءعام باعث می شود تا افرادی که نقشه های مجرمانه در سر دارند متوجه سزای عمل خود شوند و ديگر خواهر در سوگ خواهرش اشک نريزد.

پس از حدود ۲۵ دقيقه جسد به پائين منتقل شد و با تائيد مرگش از سوی پزشک قانونی، آن را به آمبولانسی که در محل بود منتقل کردند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حاشيه نگاری از محمد غمخوار

***

از تقاضای بخشش شکارچی تا بارش شديد باران در زمان اجرای حکم

خبرگزاری فارس: اجرای حکم قصاص شکارچی دختران در شرق تهران همراه با حاشيه‌هايی بود نظير آنکه شکارچی در آخرين لحظات قبل از اجرای حکم از خانواده مقتولان درخواست بخشش کرد.

به گزارش خبرنگار قضايی فارس صبح امروز مرد جوان معروف به شکارچی دختران در ملأ عام به دار مجازات آويخته شد.

اجرای حکم قصاص اين فرد همراه با حواشی بود که در زير آن را می‌خوانيد.

۴:۳۰
در حالی که هنوز هيچ يک از اهالی محل برای ديدن اجرای حکم از خانه‌های خود بيرون نيامده بودند مأموران نيروی انتظامی در محل حضور داشتند و جرثقيل اجرای حکم در سر جايش قرار گرفته بود.

۵:۱۵
در اين زمان تنها ۴ عکاس و ۳ خبرنگار حاضر در محل اجرای حکم به داخل محوطه اجرا رفته اما مقرر شد پشت يک داربست فلزی قرار بگيرند.

۵:۲۰
آرايش مأموران نيروی انتظامی به دليل حضور شهروندان تغيير کرده و مأموران در پشت داربست‌های نصب شده قرار گرفتند.

۵:۳۰
خانواده ۲ دختر جوان که به دست شکارچی به قتل رسيده‌ بودند برای انجام تشريفات اجرای حکم به داخل محوطه اجرا رفتند.

۵:۳۵
خودروی حمل جسد برای انتقال جسد شکارچی وارد محل شده و پزشک سازمان پزشکی قانونی نيز در صحنه حاضر شد.

۵:۵۵
خودروی حامل متهم برای ورود به محل اجرای حکم وارد محوطه شد اما به دليل بسته بودن داربست‌ها از محل دور شد و به سمت ديگر محوطه رفت.

۶:۰۵
خودروی حامل شکارچی از سمت ديگر محل اجرای حکم وارد محوطه شده اما درهای خودرو باز نشد تا تشريفات اجرای حکم به طور کامل انجام شود.

۶:۰۸
درهای خودروی حامل شکارچی باز شد و شکارچی از خودرو پياده شد تا به محل اجرای حکم منتقل شود. براساس هماهنگی‌های يکی از بستگان درجه اول يکی از مقتولان مأمور اجرای حکم شد.

۶:۱۰
اين بار نيز طنابی سفيد رنگ برای اجرای حکم قصاص به قلاب جرثقيل وصل شد.

۶:۱۲
آياتی از قرآن کريم با مضمون خودداری از فحشا و فساد بر روی زمين توسط قاری قرائت شد

در همين لحظه بارش باران به صورت پراکنده آغاز شد.

۶:۱۵
خانواده مقتولان که برای تماشای صحنه اجرای حکم به داخل محوطه آمده بودند با ديدن شکارچی شروع به گريه کردند.

۶:۱۷
متهم به بالای جرثقيل هدايت شد و طناب سفيد رنگ به دور گردن وی انداخته شد.

در اين لحظه صحبت‌هايی ميان يکی از اعضای خانواده مقتولان با متهم رد و بدل شد که گويا حکايت از تقاضای بخشش از سوی متهم داشت.

در همان زمان حکم صادر شده از سوی يکی از مسئولان حاضر در محوطه اجرای حکم قرائت شد و مشخص شد شکارچی کينه از دختران و سرقت را عامل وقوع اين جنايات عنوان کرده است.

۶:۱۸
با پايان يافتن قرائت حکم دادگاه يکی از اعضای خانواده مقتول ضربه‌ای به صندلی آبی رنگ زير پای متهم زده و به اين ترتيب حکم اجرا شد.

۶:۴۵
با گذشت ۲۵ دقيقه از اجرای حکم جسد شکارچی به پايين آورده شد و پزشک مستقر در محوطه اجرای حکم مرگ وی را تأييد کرد.

پس از اجرای حکم باران شديدی باريد که تداعی کننده آيه و لکم فی القصاص حياهٌ يا اولی الالباب (بقره ۱۷۹) در قصاص برای شما حيات و زندگی است ای صاحبان خرد و انديشه بود.

حدود هزار نفر از اهالی محل برای ديدن اجرای حکم قصاص در محل اجرای حکم حضور داشتند.

به اين ترتيب پرونده شکارچی دختران جوان در شرق تهران بسته شد.

گزارش: سيد اسد رجبی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016