شنبه 28 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حداقل ۴۷ کشته و ۲۰۰ زخمی در حمله تروريستی به شيعيان کويته

شاهرخ بهزادی - در يک حمله تروريستی با بمب عليه شيعيان در نزديکی کويته در جنوب غربی پاکستان که امروز انجام شد، حداقل ۴۷ تن کشته و بيش از ۲۰۰ تن زخمی گرديدند.

انفجار يک بمب که از راه دور کنترل ميشد، شيعيان هزاره در محله شيعه نشين شهر کويته پايتخت بلوچستان را بر ای چندمين بار طی ماه های اخير، هدف قرار داد. اين حمله تروريستی حداقل ۴۷ کشته و بيش از ۲۰۰ زخمی بر جای گذاشت، در بين کشته و زخمی شدگان که آمار انان می تواند بسيار سنگين تر گردد، زنان و کودکان يافت ميشوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خشونت عليه شيعيان هزاره به وسيله گروه های افراطی اهل سنت صورت می گيرد. در بين اين گروه ها، گروه تروريستی لشکر جنگوی تا کنون مسئوليت اکثر حملات تروريستی را بر عهده گرفته است.

ياد آور ميشويم که در دهم ژانويه گذشته دو حمله انتحاری در درون و بيرون يک کلوب بيليارد در محله شيعه نشين شهر کويته ۹۲ کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت.

ديده بان حقوق بشر گزارش کرده است که فقط طی سال ۲۰۱۲ بيش از ۴۰۰ تن از هزار های بوچستان پاکستان در جملات تروريستی جان باختند.

باشندگان هزاره شهر کويته پاکستان طی چندين سال اخير همواره مورد حملات تروريستی قرار گرفته که در نتيجه اين حملات تروريستی تاکنون صدها تن از مردم هزاره کشته و هزارتن ديگر زخمی شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016