سه شنبه 1 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه جديد وزارت اطلاعات درباره بازداشت روزنامه‌نگاران

وزارت اطلاعات در اطلاعيه جديد خود جزئيات ديگری از بازداشت اخير ۱۷ روزنامه‌نگار در ايران را منتشر کرد. در اين اطلاعيه نهادهای حقوق بشری، سايت‌های نيروهای اصلاح‌طلب، بی‌بی‌سی، صدای آمريکا و شبکه من و تو به‌عنوان رابطان روزنامه‌نگاران در خارج معرفی شده‌اند. متن اطلاعيه وزارت اطلاعات را بخوانيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهر ـ وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه ای پيرامون بازداشت و احضار تعدادی از مرتبطين با واحد عمليات روانی سازمان جاسوسی دولت انگليس (موسوم به BBC) ، آورده است: اطلاعات بدست آمده حکايت از اداره تعدادی از شبکه‌های راديويی، تلويزيونی، سايت‌های خبری ضد‌انقلاب و وابسته به عناصر فتنه‌ ۸۸ توسط هسته مرکزی مستقر در BBC دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر در اين اطلاعيه آمده است :

در پی اطلاعيه‌های يازدهم و هفدهم ماه گذشته پيرامون بازداشت و احضار تعدادی از مرتبطين واحد عمليات روانی سازمان جاسوسی دولت انگليس (موسوم به BBC) بخشی ديگر از اطلاعات بدست آمده را به استحضار ملت سرافراز ايران اسلامی می‌رساند:

۱. در ادامه روند تحقيقات، تعدادی ديگر از افراد متصل به شبکه، احضار شده و از آنها بازپرسی به عمل آمده و تعدادی ديگر از مرتبطين ناآگاه نسبت به ماهيت شبکه، مورد دعوت قرار گرفته و ضمن دريافت اطلاعات و توضيحات از آنها، پيرامون اهداف و مقاصد سوء شبکه توجيه شدند. ضمنا از ديگر عناصری که در ليست احضار يا بازداشت قرار داشتند، ۴ نفر متواری شده‌اند که يکی از آنها با خروج غير‌قانونی از مرزهای کشور، به خارج فرار کرده‌است.

اين وزارتخانه ضمن ابراز خرسندی از درک عميق، صداقت و همکاری راهگشای غالب افراد احضار و دعوت شده به آگاهی می‌رساند که سه تن از بازداشت شدگان پيشين نيز با تکميل تحقيقات و دريافت اطلاعات و توضيحات آنها، اخيرا با توديع وثيقه مرخص شدند.

۲. اطلاعات بدست آمده حکايت از اداره تعدادی از شبکه‌های راديويی، تلويزيونی، سايت‌های خبری ضد‌انقلاب و وابسته به عناصر فتنه‌ ۸۸ توسط هسته مرکزی مستقر در ارگان عمليات روانی سازمان جاسوسی دولت انگليس (موسوم به BBC) دارد.

برخی از رسانه‌هايی که تاکنون ارتباط يا وابستگی آنها به هسته موصوف محرض شده است عبارتند از:

- ‌سايت‌های جرس، کلمه، ملی مذهبی، نوروز، ندای سبز آزادی، روز آنلاين، گذار، خودنويس و سهام‌نيوز.
- ‌شبکه‌های راديوی R.F.I (فرانسه)، دويچه وله(آلمان)، راديو فردا (آمريکا)
- ‌ ‌شبکه‌های تلويزيونی B.B.C (انگليس)، V.O.A(آمريکا)، من و تو (انگليس).

ضمنا همچنان که در اطلاعيه های پيشين اشاره شد، هسته‌‌ مورد‌نظر از طريق برخی عوامل آگاه يا ناآگاه نسبت به منشأ خارجی و مأموريت سياسی آن و نيز از طريق برخی مجاری پوششی و به اصطلاح سفيد توانسته بود در تعدادی از رسانه‌های داخلی نيز رسوخ کرده و نقش خط دهنده و در عين حال دريافت کننده‌‌ اطلاعات از آنها را ايفا کند که اقدام قانونی لازم در مورد آنها انجام شده يا خواهد شد.

۳. مستندات جديد و موثق حکايت از کارويژه‌های غير‌رسانه‌ای ديگر اين شبکه دارند؛ يکی از اين کارويژه‌ها، بهره‌گيری از پوشش‌ها و پايگاه‌های به ظاهر رسانه‌ای در خارج از کشور، به منظور ايجاد راه‌های ارتباطی با افراد رسانه‌ای نشان شده در کشور می‌باشند.

به عنوان مثال تشکلی موسوم به «انجمن بين‌المللی روزنامه‌نگاران ايرانی» که در پاريس مستقر است، نقش يکی از کارفرمايان شبکه را ايفا می‌کرده است همچنين يک شبکه ‌‌اجتماعی با منشأ آمريکايی از پروژه‌های «مرکز مطالعات ارتباطات جهانی» موسوم به «برنامه‌‌ پژوهش رسانه در ايران» و تشکلی ديگر تحت عنوان «مدرسه روزنامه‌نگاری ميانه» و چندين انجمن و موسسه ‌ديگر که جملگی با سوء‌استفاده از پوشش‌های رسانه‌ای و گروه‌های مردم‌نهاد، مأموريت‌های محوله از طرف سرويس‌های اطلاعاتی اروپايی و آمريکايی را دنبال می‌کنند، شناسايی شده‌اند.

۴. يکی ديگر از کار ويژه‌های اين شبکه، ايفای نقش جدی در پروژه‌های سوخته و رسوای موسوم به حقوق بشر است که همواره عليه اسلام عزيز فرهنگ و اعتقادات مردم مسلمان ايران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار برده شده است. اين ماموريت از طريق يک چرخه ضدملی و مرتبط با محافل بيگانه دنبال می‌شد. شبکه مورد بحث در مرحله اول بايد برای ماشين آوازه‌گری گوبلزی غرب به توليد سوژه و خبر اقدام می‌کرد. در مرحله دوم حاصل جمع‌آوری‌ها را به سرپل‌های مشخص شده در خارج از کشور منتقل می‌نمود. در مرحله سوم محصول مونتاژ شده در کارگاه‌های تخصصی جنگ روانی غربی اعم از آنچه در قالب ادعاهای رسانه‌ها، ديپلمات‌ها، سازمان‌ها و محافل به اصطلاح حقوق بشری غربی يا گزارش‌های بی‌مبنای گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور ايران نمود پيدا می‌کرد، به داخل کشور منتقل شده و از زبان برخی به اصطلاح عناصر روشنفکر، سازمان‌ها،‌گروه‌ها و دسته‌جات سياسی يا رسانه‌های خاص مطرح و منتشر می‌شد.

به اين ترتيب در جای جای اين چرخه متقلبانه، از سازمان‌های ظاهرا مردم‌نهاد همچون "سازمان گزارشگران بدون مرز" و "انجمن بين‌المللی روزنامه‌نگاران ايرانی" گرفته تا مربيان دروغين حقوق بشر و مامورين تنظيم گزارش‌های ماهيانه حقوق بشر (عليه ايران) و تعداد قابل توجهی از فراريان فتنه و مشاوران سران فتنه مستقر در لندن، پاريس و چند ايالت آمريکا و ... جملگی از همين چرخه تغذيه می‌شدند.

طبق اطلاعات موجود، ساختار "سازمان گزارشگران بدون مرز" با الگوگيری از ساختار سازمانی بنگاه عمليات روانی بی‌.‌بی‌.سی، حوزه‌ی جغرافيايی ايران، افغانستان و تاجيکستان را در قالب يک واحد سازماندهی کرد و مسئوليت آن را به يکی از ضدانقلابيون فراری مرتبط با سازمان منافقين و برخی از سرويس‌های اطلاعاتی اروپايی محول نموده است.

اين فرد در عين حال ماموريت اخذ مجوز اقامت و پناهندگی برای عناصر متواری شبکه را به ويژه همزمان با فتنه ۸۸ و برای فراريان فتنه به عهده داشته و دارد.

۵ .وابستگی سران شبکه به سرويس‌های اطلاعاتی بيگانه و خيانت‌های آنها به مردم و به عناصر بازداشت شده چنان است که تعدادی از اعضای شناسايی شده شبکه تقاضا نمودند اطلاعات و تجربيات خود را از اين شبکه را بازگو و منتشر نمايند تا هشداری برای سايرين باشد. از سوی ديگر شرکت آوازه‌گری‌های کارگاه‌های حرفه‌ای مولد جنجال‌های رسانه‌های غربی و به کار افتادن انبوه رسانه‌ها و مراکز پخش محصولات عمليات روانی آن کارگاه‌ها، شاهد ديگری است بر اهميت بالای اين پرونده.

سربازان گمنام امام زمان (عج) اطمينان می‌دهند که جار و جنجال کارفرمايان غربی شبکه نه تنها کمترين تاثيری بر ماموريت آنها نداشته است، بلکه تشديد تبليغات غربی‌ها را نشانه هر چه نزديک‌تر شدن خود به هدف اضمحلال يکی از بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاری‌های ماشين جنگ روانی دشمنان تلقی کرده و با توکل بر خدا و عزم راسخ‌تر و با جديت و سرعت هر چه بيشتر به ماموريت مقدس خود ادامه خواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016