یکشنبه 6 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگرانی انجمن روزنامەنگاران کُردستان در مورد وضعیت نامعلوم دو تن از روزنامەنگاران بازداشتى

وضعیت جسمانی سلیمان محمدی روزنامەنگار کورد زندانی در زندان اوین تهران روز بە روز رو بە وخامت است.

بر اساس اخبار تأیید شدە از طرف انجمن روزنامەنگاران کُردستان، سلیمان محمدی در وضعیت نامساعد جسمانی بسر می برد، بە علت عدم مداوای پزشکی و بی توجهی مسئولان زندان شرایط او بیش از پیش رو بە وخامت است.این موضوع موجبات نگرانی خانوادە نامبردە را فراهم نمودە . این روزنامه نگار چندی پیش عمل دیسک کمر و فیوژن مهره داشته، از زمان بازداشت تاکنون هیچ اقدام درمانی خاصی برای وی صورت نگرفته است.

همچنین بر اساس اظهارات نزدیکانش،از زمانی کە نامبردە دستگیر شدە است، تنها یکبار بە وی اجازە دادە شدە کە از طریق تماس تلفنی با خانوادەاش ارتباط برقرار کند. محمدی روز ٧ بهمن ماه همراە با ١٦ تن از روزنامەنگاران دیگر در تهران دستگیر شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همزمان با آن از سنندج، خانوادەی روزنامەنگار مادح نظری بە انجمن روزنامەنگاران کردستان اعلام میدارند، کە ٣٠ روز تمام است هیچ خبری از وضعیت پسرشان ندارند. مادح نظری سردبیر هفتەنامەی "دیدگاه" در شهر سنندج است، همکارانش بە انجمن روزنامەنگار اطلاع دادند کە از اوایل بهمن ماه نامبردە توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدە است. همچنین طبق اظهارات همکارانش ، نظری قبل از دستگیری چندین بار از طریق تماسهای تلفنی تهدید شدە است.

در حالی کە هیچ خبری از سرنوشت این دو روزنامەنگار زندانی کورد در دست نیست، در اوایل هفتە جاری ١٢ تن روزنامەنگار دیگر در استان ایلام از طرف نیروهای امنیتی بازداشت شدند و بعد از بازجویی و تفتیش منزلهایشان با قید وثیقە آزاد شدند، همچنین، از این روزنامەنگاران تعهد گرفتە شدە کە فعالیتهایشان تنها باید در حوزەی فرهنگی باشد.

انجمن روزنامەنگاران کردستان با ابراز نگرانی از وضعیت این روزنامە نگاران، خواهان بررسی وضعیت جسمانی آ‌قای سلیمان محمدی است و بر ضرورت تسریع درمان و رعایت حقوق انسانی ایشان تأكيد دارد، همچنین اطلاع از سرنوشت مادح نظری و همە روزنامەنگاران زندانی کە غریبانە در کنج زندانها بە بند کشیدە شدە است، تأکید میکند و خواهان توجە هرچە بیشتر رسانەهاو جامعه جهانى در مورد وضعیت این عزیزان دربند است.

انجمن روزنامەنگاران کردستان


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016