سه شنبه 8 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محاکمه مرتضوی و قضات معلق ماجرای کهريزک به صورت غيرعلنی آغاز شد

جلسه محاکمه سه قاضی معلق ماجرای کهريزک، سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران؛ حسن زارع‌ دهنوی مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنيت دادستان تهران و علی‌اکبر حيدری‌فر، قاضی شعبه اول دادياری دادگاه انقلاب، در شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران به صورت غيرعلنی آغاز شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، اين سه قاضی که دادستان سابق تهران، معاون او و يک داديار دادسرای تهران می باشند در ماجرای مرگ سه نفر در بازداشتگاه کهريزک از سوی دادستانی تهران مجرم شناخته و برای آنها کيفرخواست صادر شده است.

صبح امروز جلسه دادگاه به رياست قاضی سيامک مديرخراسانی و با حضور ۴ قاضی مستشار در مجتمع امام خمينی دادگستری تهران برگزار شد.

در اين جلسه قاضی رضا نجفی به عنوان نماينده دادستان از کيفرخواست دفاع می کند.

دقايقی قبل نيز سعيد مرتضوی، ۵ قاضی دادگاه به همراه اوليای دم و وکلای دو طرف پرونده وارد سالن اجتماعات مجتمع امام خمينی دادگستری شدند تا جلسه محاکمه آغاز شود.

***

ممانعت از ورود هيات همراه «سعيد مرتضوی» به دادگاه
ايسنا ـ نماينده روابط عمومی دادگستری استان تهران در محل دادگاه کيفری استان تهران که پرونده قضات بازداشتگاه کهريزک در آن به صورت غيرعلنی در حال برگزاری است، تاکيد کرد که مشروح دادگاه از سوی سخنگوی قوه قضاييه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حسين‌زاده در جمع خبرنگاران درباره‌ی برگزاری اين دادگاه گفت: جلسه دادگاه شروع شده است و طبق بند ۳ ماده ۱۸۸ قانون آيين دادرسی کيفری، هيات قضايی تصميم گرفته است دادگاه غيرعلنی برگزار شود.

وی تاکيد کرد: نوار ضبط شده اين دادگاه در اختيار سخنگوی دستگاه قضايی قرار می‌گيرد و اطلاع‌رسانی از سوی ايشان انجام خواهد شد.

هم‌چنين حجت‌الاسلام و المسلمين محمدرضا زائری که به همراه خانواده روح‌الامينی برای حضور در دادگاه پرونده کهريزک در محل دادگاه کيفری استان تهران حضور يافته بود، در جمع خبرنگاران گفت: قانون اساسی می‌گويد دادگاه علنی است و قاضی «افتخاری» هم گفته بود که دادگاه علنی است، اما متاسفانه در نهايت اين‌گونه نشد.

او مدعی بود که «اين دادگاه بدون نتيجه باقی می‌ماند».

سعيد مرتضوی ساعت ۹:۲۵ دقيقه با هيات همراهش وارد دادگاه شد اما حراست دادگاه کيفری اجازه ورود هيات همراه او به دادگاه را نداد.

در اين دادگاه «صالح نيکبخت» نيز وکالت خانواده جوادی‌فر را بر عهده دارد و به همراه برخی از اعضای اين خانواده وارد دادگاه شد.

دادگاه پرونده قضات کهريزک در شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران به رياست مديرخراسانی در حال برگزاری است.

اين خبر تکميل می شود


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016