چهارشنبه 9 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اپوزيسيون مصر انتخابات پارلمانی را تحريم کرد

راديو فردا ـ جبهه نجات ملی مصر که ائتلاف اصلی جريان‌های مخالف محمد مرسی است، اعلام کرد که انتخابات پارلمانی آينده را تحريم می‌کند.

اين اقدام در اعتراض به قانون انتخابات صورت می‌گيرد که مخالفان می‌گويند به سود گروه اخوان‌المسلمين، حزب حاکم در مصر، طرح‌ريزی شده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، سامح عاشور سخنگوی جبهه نجات ملی مصر سه شنبه ۸ اسفند در کنفرانسی خبری در قاهره گفت: «انتخابات بدون قانونی که ضامن سلامت روند آن باشد معنا ندارد. انتخابات بدون دولت قابل اعتمادی که اين قانون را اجرا کند، معنا ندارد. انتخابات بدون ثبات حقيقی دستگاه قضايی معنی ندارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تحريم انتخابات از سوی احزاب ليبرال و چپگرای مخالف مرسی اين احتمال را به وجود آورده که رقابت اصلی در انتخابات در صورت برگزاری آن، ميان گروه اخوان‌المسلمين و حزب سلفی نور محدود شود.

قرار است انتخابات پارلمانی حدود دو ماه ديگر در چهار مرحله آغاز شود. منتقدان می‌گويند که قانون انتخاباتی که آن را مجلس شورا با اکثريت اسلامگرا تصويب کرده، به سود اسلامگرايان است. محمد مرسی عضو گروه اخوان‌المسلمين است.

اعلام تحريم انتخابات از سوی جبهه نجات ملی ساعاتی پيش از آغاز دور جديد گفت‌و‌گوهای ملی در مصر صورت می‌گيرد.

جبهه نجات ملی همچنين اعلام کرد که شرکت در جلسات گفت‌و‌گوی ملی را نمی‌پذيرد.
جلسات اين دور از گفت‌و‌گوهای ملی مصر را تلويزيون دولتی اين کشور به صورت زنده و مستقيم پخش می‌کند.

محمد مرسی رئيس جمهور مصر در افتتاحيه جلسات گفت‌و‌گوی ملی، ضمن تاکيد بر برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر آن، گفت: «بار ديگر از همه گروه‌ها برای شرکت در اين جلسات دعوت می‌کنم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016