دوشنبه 14 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۳ تن کشته و ۴۰۰ تن ديگر زخمی شدند؛ آشوب شهرهای قاهره و پورت سعيد را فرا گرفت

• در درگيری تظاهرکنندگان و نيروهای امنيتی و نيز ارتش در شهر «پورت سعيد» دو نيروی امنيتی به ضرب گلوله کشته شدند و بيش از ۴۰۰ تن از جمله يک افسر بلندپايه ارتش و ۱۱ نيروی ارتش و نيروی امنيتی زخمی شدند.

ايلنا ـ در درگيری‌های شديد ميان تظاهرکنندگان مخالف دولت و نيروهای امنيتی و ارتش در مناطق مختلف مصر دو نيروی امنيتی و يک شهروند کشته و بيش از ۴۰۰ تن ديگر زخمی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش مصر و وزرات بهداشت اين کشور با صدور بيانيه‌هايی اعلام کردند که در درگيری تظاهرکنندگان و نيروهای امنيتی و نيز ارتش در شهر «پورت سعيد» دو نيروی امنيتی به ضرب گلوله کشته شدند و بيش از ۴۰۰ تن از جمله يک افسر بلندپايه ارتش و ۱۱ نيروی ارتش و نيروی امنيتی زخمی شدند.
در بيانيه ارتش مصر آمده است که در درگيری ميان تظاهرکنندگان و نيروهای امنيتی وابسته به وزارت کشور در پورت سعيد يک نيروی ارتش در تيراندازی افراد نا‌شناس از ناحيه پا زخمی شده و يک نيروی امنيتی نيز کشته شد.
وزرت بهداشت مصر نيز پس از آن و اواسط شب گذشته اعلام کرد که يکی ديگر از نيروهای امنيتی به ضرب گلوله افراد نا‌شناس در پورت سعيد و طی درگيری با تظاهرکنندگان مخالف دولت جان خود را از دست داد.
در همين حال ارتش در بيانيه خود انتشار اخباری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر درگيری نيروهای ارتش و نيروهای امنيتی وابسته به وزارت کشور را به شدت رد کرده و اعلام کرد که نيروهای ارتش برای حفاظت از ساختمان استانداری در برابر آن مستقر هستند و تلاش کردند که تظاهرکنندگان و نيروهای امنيتی را از يکديگر جدا کنند.
اين در حالی است که برخی گزارش‌های خبری حاکی از آن بود که پس از آن که يک زره‌پوش نيروهای امنيتی به طور اشتباهی يک پليس نظامی ارتش را زير گرفت، نيروهای ارتش به سمت نيروهای امنيتی آتش گشودند.
در شهر «اسماعيليه» نيز ده‌ها تن از فعالان در راستای عصيان مدنی، چندين ساختمان دولتی را با قفل‌های آهنين بستند و در برابر ساختمان استانداری اسماعيليه نيز تظاهرات کردند.
شهر قاهره نيز شاهد درگيری شديد معترضان و نيروهای امنيتی در برابر سفارتخانه‌های آمريکا و انگليس بود. نيروهای امنيتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کردند. معترضان همچنين در ميدان «التحرير» با نيروهای امنيتی درگير شده و پس از به آتش کشيدن دو خودروی پليس اين ميدان را بستند.
شهر «المحله الکبری» در استان «الغربيه» نيز شاهد تظاهرات مخالفان بود. مخالفان در اين شهر خيابان مرکزی را بسته و باعث ايجاد اختلال در رفت و آمد شدند و عليه «محمد مرسی» رئيس‌جمهوری مصر و گروه اخوان‌المسلمين شعار دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016