سه شنبه 15 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حبس دو ایرانی در آمریکا در ارتباط با تحریم‌ها علیه ایران‌ایر

راديو فردا ـ دادگاهی در آمریکا روز دوشنبه، ۱۴ اسفند، در ارتباط با پرونده ارسال قطعات هلی‌کوپتر و هواپیما به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، یک تبعه ایرانی را به ۲۳ ماه زندان و یک شهروند ایرانی‌تبار آمریکایی را به ۴۶ ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرد تبعه ایران به نام حمید آصفی ۶۸ سال دارد و محکوم دوم، بهزاد (تونی) کریمیان، ۵۳ ساله است و به عنوان خلبان در استخدام شرکت‌های هواپیمایی بوده‌ است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جوزف مک‌کینلی، از قضات یکی از دادگاه‌های محلی ایالات متحده، روز دوشنبه در این باره گفت که این دو تن سعی داشته‌اند با دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه بخش هوانوردی ایران، اقدام به تأمین قطعات هلی‌کوپتر و هواپیما برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی کنند، ولی افزود که این قطعات مربوط به بخش نظامی نبوده‌اند.

بنا بر این گزارش، این دو فرد اقدام مذکور را در سال ۲۰۰۷ طرح‌ریزی کرده و تا سال ۲۰۱۱ به فعالیت خود ادامه دادند، اما پیش از آن که موفق به تحویل قطعات به ایران شوند طرح آنها افشا شده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، این دو فرد در ماه دسامبر سال‌ گذشته به «جرم» خود اقرار کرده و پذیرفتند که قانون تحریم‌های تجاری ایالات متحده علیه ایران را زیر پا گذاشته‌اند.

چندین فروند از هواپیماهای شرکت ایران‌ایر از نوع بوئینگ و ساخته آمریکا هستند و مقام‌های فدرال آمریکا می‌گویند که حمید آصفی و بهزاد کریمیان امید داشتند با فروش قطعات بوئینگ به ایران‌ایر میلیون‌ها دلار درآمد کسب کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سال گذشته تحریم‌هایی علیه ایران‌ایر وضع کرد و دلیل آن را تأمین تدارکات و خدمات به سپاه پاسداران ذکر کرد.

به گفته مقام‌های قضایی آمریکا، حکم زندان حمید آصفی به این دلیل که وی در تحقیقات با مأموران همکاری کرده کوتاه‌مدت‌تر از حکم بهزاد کریمیان است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده می‌گوید که سپاه پاسداران به دلیل «نقش اصلی‌اش در برنامه هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی، حمایت از تروریسم و همچنین نقض حقوق بشر در ایران»، هم‌چنان هدف اصلی تحریم‌های آمریکا و جامعه بین‌المللی است و افرادی که قصد دور زدن این تحریم‌ها را داشته باشند مجازات خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016