پنجشنبه 17 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تکذيب خبر قانونگذاری خبرگان برای انتخابات رياست جمهوری، سوء‌برداشت شده است

مهر ـ يک عضو مجلس خبرگان رهبری در واکنش به درج خبری مبنی بر قانگذاری برای انتخابات رياست جمهوری از سوی اين مجلس، تاکيد کرد که با توجه به قرار داشتن در ايام انتخابات و به دليل عدم حضور رسانه ها درجلسه ای که طرح مربوط به انتخابات داخلی مجلس خبرگان مطرح شد، سوء برداشتی در اين زمينه صورت گرفته است؛ چراکه شأن خبرگان نيست که بخواهند در اين زمينه اقدامی انجام دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، آيت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در حاشيه اجلاس خبرگان پاسخ به سئوال مهر در ارتباط با اين که آيا قرار است طرحی درباره انتخابات رياست جمهوری از سوی مجلس خبرگان دنبال شود، با تکذيب اين موضوع اظهار کرد: اين طرح مربوط به انتخابات داخلی مجلس خبرگان رهبری است.

وی با بيان اينکه طرحی در رابطه با انتخابات داخلی مجلس خبرگان رهبری در اين اجلاس تصويب شد، توضيح داد: در اين اجلاس انتخابات داشتيم و برای اين انتخابات فرمی مطرح شده بود که اين فرم برای ما چالش ايجاد کرده بود.

وی ادامه داد: در انتخابات انجام شده در مورد دو برادر به مشکل برخورديم و آن مشکل اين بود که هرکس حق دارد در دو کميسيون حضور داشته باشد. اما اگر کميسيون سوم مطرح شود، آيا بايد انصراف دهد و يا استعفا دهد. بنابراين اين موضوع در انتخابات اخير ما را دچار چالش کرد، پس طرحی مطرح شد تا اين مشکل داخلی مجلس خبرگان حل شود.

اين عضو مجلس خبرگان با اشاره به اينکه برخی رسانه‌ها به اشتباه اين موضوع را در مورد انتخابات رياست جمهوری مطرح کرده‌اند، گفت: چون بحث انتخابات رياست جمهوری در اين روزها داغ است، اين اشتباه پديد آمده است، اما اين طرح مربوط به انتخابات داخلی مجلس خبرگان رهبری و کميسيون‌ها بوده است.

دری‌نجف‌آبادی تاکيد کرد: مجلس خبرگان حق ندارد در رابطه با رياست جمهوری قانون‌گذاری کند يا طرحی بدهد؛ البته هرچه می‌تواند، رهنمودهای کلی و بيانيه خواهد داد، ‌اما در شأن مجلس خبرگان نيست که راجع‌ به انتخابات رياست جمهوری قانگذاری کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016