یکشنبه 27 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصميم خاص فائزه هاشمی: تحويل سال در اوين

شنيده های خبرنگار «بازتاب» حاکی است: فرزند آيت الله هاشمی رفسنجانی تصميم گرفته است با وجود اتمام دوران محکوميتش در ۳۰ اسفند ماه، مراسم تحويل سال نو را در کنار ساير زندانيان زن در زندان اوين سپری کند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، فائزه هاشمی که ۶ ماه است دوران محکوميت خود در زندان اوين را به دليل يک مصاحبه در واکنش به هتاکی سعيد تاجيک به وی سپری می کند، با وجود حق استفاده از مرخصی و آزادی مشروط، به دليل آن که بسياری از زندانيان زن هم بند وی نتوانسته اند از مرخصی استفاده کنند، ترجيح داد دوره محکوميت خود را به طور کامل در زندان اوين سپری کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی که اول مهر ماه سال جاری برای سپری کردن محکوميت خود به صورت شبانه در منرلش بازداشت و به زندان منتقل شد، می تواند روز آخر سال را با اتمام محکوميتش به کنار خانواده خود بازگردد، اما وی به خانواده اش اعلام کرده ترجيح می دهد تحويل سال را در کنار زندانيان زنی که از ديدار خانواده خود محرومند، سپری کند و پس از تحويل سال از زندان خارج شود.

فائزه هاشمی که از سوی زندانيان زن به عنوان وکيل بند انتخاب شده است، چندی پيش در ديدار با هيات تحقيق و تفحص مجلس، از بعضی مشکلات بند زنان گلايه کرد؛ اما يکی از اعضای هيات تحقيق و تفحص در مصاحبه با رسانه ها مدعی شد با وجود اين که غذای زندان اوين از غذای منزل وی بهتر است، فائزه هاشمی از کيفيت غذای هتل اوين گله کرده است که فائزه هاشمی با عنوان کردن اين که اصولا زندان به آنها غذا نمی دهد که از کيفيت آن ناراضی باشد، اظهار داشت که زندانيان زن بخشی از مواد غذايی را از زندان تحويل می گيرند و خود غذا را در بند زنان می پزند و از کيفيت غذا هيچ گله ای ندارند، اما نارضايتی آنان از نصب دوربين های مداربسته در حمام بند زنان است و نگرانی زندانيان زن از رويت تصاوير اين دوربين ها توسط مردان، توسط وی به نمايندگان مجلس انتقال داده شده است.

همچنين پس از بروز مشکلاتی ميان زندانيان بند زنان و برخی مامورين زندان و انجام اعتراض توسط زندانيان زن، فائزه هاشمی به عنوان وکيل بند به سلول انفرادی انتقال داده شد و پرونده جديدی برای وی تشکيل گرديده که هنوز منجر به صدور حکم نشده است و برای وی وثيقه ای دويست ميليون تومانی صادر شده است.

گفتنی است، سعيد تاجيک که انتشار فيلم هتاکی وی به فائزه هاشمی در حرم حضرت عبدالعظيم باعث تشکيل اين پرونده ها گرديد، امروز و پيش از فائزه هاشمی از زندان آزاد شده است. تاجيک پس از آغاز حکم خود نيز از مرخصی های طولانی مدت استفاده کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016