پنجشنبه 1 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کوهيار گودرزی از ايران خارج شده است

کميته گزارشگران حقوق بشر - کوهيار گودرزی، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر و دبير سابق اين کميته متعاقب افزايش فشار‌ها و احتمال اجرای حکم ۵ سال حبس تعزيری و تبعيد به زندان زابل ناچار به ترک کشور شده و اکنون در مکان امنی‌ به سر می‌‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



کوهيار گودرزی، فعال حقوق بشر، روزنامه نگار و وبلاگ نويس، نخستين بار در سال ۱۳۸۴ و در حال عکاسی به همراه شيوا نظر‌آهاری و در تجمع روز جهانی‌ زن بازداشت و پس مدت کوتاهی آزاد شد، او مجددا در روز کارگر و در سال ۱۳۸۵ و در تجمع رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مورد بازداشت نيروهای امنيتی قرار گرفت.

وی سومين بار در تابستان ۱۳۸۸ و در تجمعات خيابانی بازداشت و پس از مدت کوتاهی آزاد شد. کوهيار گودرزی چهارمين بار در ۲۹ آذر ۱۳۸۸ و هنگامی که همراه عده‌ای ديگر از فعالين برای شرکت در مراسم آيت الله منتظری عازم شهرستان قم بود بازداشت و پس از گذراندن ۱ سال حبس تعزيری سرانجام از زندان آزاد شد. اين فعال حقوق بشر پنجمين بار در تاريخ ۹ مرداد ۱۳۹۰ بازداشت و ابتدا به بند ۲۴۰ و سپس به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد، صبح روز بعد نيز مادر وی پروين مخترع بازداشت و به زندان کرمان منتقل شد. خانم مخترع به ۲۳ ماه حبس تعزيری محکوم شد که اين حکم در مرحله تجديد نظر به حبس تعليقی و پرداخت جريمه نقدی تبديل شد. کوهيار گودرزی سر انجام به اتهام «تبليغ عليه نظام» و «اجتماع و تبانی عليه امنيت ملی‌» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی پير‌عباسی به ۵ سال حبس تعزيری و تبعيد به زندان زابل محکوم شد که حکم مورد نظر با دخالت نهاد‌های امنيتی در مرحله تجديد نظر توسط شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب به رياست قاضی موحد عيناً تائيد شد.

کوهيار گودرزی در سال ۲۰۱۰ هنگامی که در زندان بود برنده جايزه «آزادی مطبوعات» جان آبوچون از باشگاه ملی‌ مطبوعات شده است، اينجايزه به کسانی‌ داده می‌‌شود که در راستای اطلاع رسانی آزاد و حاکميت آزاد فعاليت کرده باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016