جمعه 2 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مردم در قبرس از خرج کردن پولهایشان خودداری می کنند

يورونيوز ـ علیرغم اینکه پارلمان قبرس، طرح دولت دربارۀ مالیات بر پس انداز را رد کرد، مردم همچنان با نگرانی، در صددند پول های خود را از بانک ها خارج کنند. فروشگاهها و مراکز خرید در شهرهای این کشور خلوت است و مردم حتی از خرید کردن اجتناب می کنند.

صاحب یک فروشگاه می گوید:“همه سعی می کنند پول نقدشان را حفظ کنند و از خرید کردن خودداری می کنند. باید منتظر باشیم و ببینیم. همه در مقابل دستگاههای اتوماتیک توزیع پول صف می کشند تا پول هایشان را از بانک ها خارج کنند. همه سعی می کنند فقط مایحتاج ضروری اشان را بخرند.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسیاری از بانک ها برای اینکه مشتریان، تمام پول هایشان را از بانک ها خارج نکنند، از فعالیتشان کاسته و دستگاههای خودپرداز زیادی را از کار انداخته اند.

صاحب یک جایگاه توزیع سوخت نیز می گوید:“مشکلات ادامه خواهد یافت. در کشور شما هم اگر همینطور پیش برود و بانک ها فعالیت خود را کند کنند با درهای خود را ببندند، همه ورشکست می شویم.”

تصمیم دولت برای افزایش مالیات بر پس اندازها بین ۷ تا ۱۰ درصد، باعث بروز خشم مردم قبرس شده بود و چندین تظاهرات در شهرهای این کشور برگزار شد. با اینحال، بسیاری از مردم و از جمله رهبر کلیسای ارتدوکس قبرس، با بیان اینکه باید به کمک دولت شتافت، اعلام کرد که کلیسا دارایی های خود را برای برون رفت از این شرایط در اختیار دولت می گذارد تا نیاز به استقراض خارجی نباشد.

یک وکیل دعاوی با اشاره به همین امر می گوید: “برای حفظ اقتصاد کشور باید پول هایمان را به دولت بدهیم. همه چیز دارد ما را به سمت یک ورشکستگی می کشاند.”

دولت قبرس برای تامین کسری بودجۀ خود، از اتحادیۀ اروپا و صندوق بین المللی پول درخواست وام کرده اما وام دهندگان، پرداخت این وام را منوط به اجرای شرایط خود از جمله اصلاح سیستم بانکی و افزایش مالیات ها کرده است. در صورتیکه کسری بودجۀ دولت قبرس تامین نشود، ممکن است به دلیل بدهی های عمومی، بانک ها با ورشکستگی روبرو شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016