دوشنبه 5 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشايی: اگر شائبه ای در مورد سلامت انتخابات باشد رييس جمهوری برخورد می کند

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - مشاور رييس جمهوری با تاکيد براهميت برگزاری يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در کشور و نقش دولت در اين زمينه، گفت: اجرای انتخاباتی پرشور با حضور گسترده مردمی بر عهده دولت و سلامت آن بر عهده همگان است.

ˈاسفنديار رحيم مشايیˈ در گفت و گوی با خبرگزاری رسمی دولت ، افزود: دولت دهم تمامی تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با نشاط همانند انتخابات برگزار شده در ۳۳ سال گذشته در سراسر کشور بکار می گيرد.

مشاور رييس جمهوری با اشاره به انتخاب اعضای هيات های اجرايی و نظارت که برای صندوق های اخذ رای تعيين می شوند، گفت: درميان بسياری از عوامل اجرايی انتخابات که از معتمدان مردم هستند و در انتخابات گذشته هم حضور داشتند، اقشار مختلف مردمی از جمله کارمندان و معلمان حضور خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه معلمان در طول برگزاری انتخابات گذشته اعم از رياست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و ساير انتخابات حضوری فعال و بسيار مهم داشته اند، افزود: حضور اين معلمان تنها به اعتبار آموزشی و پرورشی بودن آنها نيست بلکه به عنوان يک فردی که امين و امانت دار مردم هستند، انتخاب شده اند.

رحيم مشايی يادآورشد: حضور معلمان در کمک به برگزاری پرشور انتخابات در جمهوری اسلامی ايران يکی از امتيازات ما در اين عرصه است که سلامت انتخابات را نيز افزايش می دهد، کما اين که تا به حال هم اين گونه بوده است و خواهد بود.

هرجا شائبه ای نسبت به تامين سلامت انتخابات باشد رييس جمهوری برخورد می کند

مشاور رييس جمهوری با بيان اين که دولت در کنار ساير دست اندرکاران برای سلامت برگزاری انتخابات تلاش می کند، افزود: رييس جمهوری تاکيد جدی بر اين امر دارد و حتی بيان کرده است که اگر احساس کنم به طور پنهان و آشکار شائبه ای به تامين سلامت انتخابات وجود داشته باشد با جديت با آن برخورد خواهم کرد.

رحيم مشايی ادامه داد: رييس جمهوری، وزير کشور و ساير دستگاه ها در دولت هرجا به تناسب نياز، نسبت به تضمين سلامت انتخابات، بسيار کوشا خواهند بود؛ چرا که اعتماد سازی در مردم در قبل و در بعد از انتخابات، موجب شکوه اين حماسه ملی خواهد شد.

دولت های نهم و دهم براجرای قانون هدفمندی يارانه ها تاکيد داشتند

مشاور رييس جمهوری در ارزيابی از اجرای قانون هدفمندی يارانه ها در کشور، ضمن موفقيت آميز خواندن فاز اول اين قانون گفت: دولت های نهم و دهم همواره بر ضرورت اجرای آن تاکيد داشتند.

رحيم مشايی افزود: تمامی گروه ها در ساليان گذشته بطور مفصل بر ضرورت اجرای قانون هدفمندی يارانه ها در کشور تاکيد داشتند، اما جسارت لازم را برای اجرای اين قانون نداشته و يا شرايط را مهيای اين امر نمی ديدند.

وی يادآور شد که دکتر احمدی نژاد رييس جمهوری وارد عرصه شد و موجب شد تا اين تحول اقتصادی بزرگ در کشور اجرا شود.

رحيم مشايی ادامه داد: شماری افراد در سال های پايانی دولت نهم به رييس جمهوری گفتند که چرا مسئوليت سنگين اجرای قانون هدفمندی يارانه ها را به عهده می گيريد؟ که دکتر احمدی نژاد در پاسخ گفت که اگر فدای اين کار شوم، ارزش دارد.

وی يادآور شد با اجرای فاز اول قانون هدفمندی يارانه ها هيچ کدام از پيش بينی های منفی که در باره آن از سوی گروه های مختلف مطرح بود، محقق نشد و دولت توانست تورم را که به عنوان خطری در اجرای قانون هدفمندی يارانه ها مطرح شده بود، کنترل کند.

مشاور رييس جمهوری با بيان اين که در ماه های اول اجرای قانون هدفمندی يارانه ها، تورم در جامعه افزايش يافت اما بعد اين تورم کنترل شد، اظهار داشت: متاسفانه در پاييز سال ۹۰ فضايی مهيا شد که نوسان جدی در بازار ارز و طلا ايجاد کرد و موجب برهم خوردن تعادل در بازار شد.

رحيم مشايی توضيح داد: اين برهم خوردن تعادل بازارعده ای را تحريک کرد که به سمت خريد ارزهای خارجی از جمله دلار بروند که اين روند تاثير منفی بر اقتصاد کشور داشت و دشمن با استفاده از اين اتفاق تحريم های بيشتری را اعمال کرد تا بدين وسيله وضعيت عدم تعادل در اقتصاد کشور را تثبيت کند.

متهم کردن دولت خدمتگزار به ايجاد مشکلات اقتصادی بی انصافی است

رحيم مشايی در ادامه با بيان اين که بيشترين تحريم های اقتصادی عليه جمهوری اسلامی ايران در دولت های نهم و دهم اعمال شد، افزود: اعمال اين تحريم ها در اين مدت بی سابقه بود. اما متهم کردن دولت به ايجاد مشکلات اقتصادی از سوی برخی ها در داخل واقعا بی انصافی است.

وی با بيان اين که امروز جزييات تحريم ها به مردم گفته نشده و آنها فقط از کليات آن با خبر هستند، اظهار داشت: هر چند لازم بود ملت از اين موضوع مطلع شوند، اما بطور يقين مردم ما همانند گذشته از اين عقبه نيز عبور خواهند کرد.

پايه پولی کشور در هدفمندی افزوده نمی شود

رحيم مشايی با بيان اين که اجرای قانون هدفمندی يارانه ها اقدام خوبی است که از سوی دولت احمدی نژاد صورت گرفت، افزود: اين که مخالفين می گويند اجرای اين قانون موجب افزايش نقدينگی و تورم در جامعه است، منطقی نيست و هدفمندی يارانه ها پايه پولی کشور را اضافه نمی کند.

وی ادامه داد: قانون هدفمندی يارانه ها با حذف يارانه ها در حوزه های مختلف مانند انرژی، پول را از دست کسانی که مصرف بيشتری دارند و توانگرند خارج می کند و به کسانی که از حق خود استفاده نکرده اند می دهد.

مشاور رييس جمهوری تصريح کرد بدين ترتيب با اجرای اين قانون يک تعادل در جامعه ايجاد می شود و موجب افزوده شدن پايه پولی کشور نمی شود.

رحيم مشايی يادآور شد کسانی که تا پيش از اين در تبليغات، مصاحبه و سخنرانی های خود بيان می کردند که نبايد قانون هدفمندی يارانه ها اجرا شود چرا که نقدينگی را در جامعه افزايش می دهد، اما در ماجرای پرداخت عيدانه در اسفند ماه سال ۱۳۹۱، پذيرفتند که اين پرداختی انجام شود و بدين ترتيب مشخص شد که برخورد با اين قانون، کارشناسی و علمی نبوده، بلکه سياسی است.

اظهارات ضد و نقيض برخی رسانه ها

رحيم مشايی در ادامه به اظهارات ضد و نقيض برخی افراد و رسانه ها در باره اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی يارانه ها اشاره کرد و افزود: اين افراد در سخنرانی های خود می گويند که نبايد فاز دوم هدفمندی يارانه ها اجرا شود.

وی با بيان اين که اين اظهارات سوال برانگيز است، اظهار داشت: به اعتقاد آنها با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی يارانه ها محبوبيت دولت بيش از پيش افزايش می يابد.

مشاور رييس جمهوری با طرح اين پرسش که مفهوم اين که با اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی يارانه ها محبوبيت دولت افزايش می يابد، چيست؟، گفت: اگر اجرای اين قانون به نفع مردم نيست، چرا آنها بطور مکرر در سخنرانی ها، مصاحبه ها و مقالات خود مطرح می کنند که مردم اجرای قانون هدفمندی را دوست ندارند؟ و اگر اين چنين است، چرا نگران افزايش محبوبيت دولت هستند؟

رحيم مشايی ادامه داد: دولت دکتر احمدی نژاد فقط به دنبال اجرای فاز دوم قانون هدفمند سازی يارانه ها و ارائه خدمت به مردم است و هدفی غير از اين ندارد، اما متاسفانه برخی افراد در جهت مخالف جريان آب حرکت می کنند که با اين روند آنها راه به جايی نخواهند برد.

وی با بيان اين که اين گونه اظهار نظرهای متناقض دارای رويکردی سياسی است، گفت: دولت يارانه ها را از جيب خود پرداخت نمی کند، بلکه از دهک های بالا می گيرد و به دهک های پايين جامعه می دهد تا اين تعادل ايجاد شود و از سويی نيز منجر به صرفه جويی در مصرف انرژی در جامعه می شود.

رحيم مشايی با اشاره به برخی اظهار نظرات در باره اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه ها، گفت: دولت از اين که مجلس بيايد و پرچمدار هدفمندی يارانه ها شود استقبال می کند، چرا که برای دولت مهم است که مردم هميشه در صحنه ايران اسلامی در وضعيت بهتری زندگی کنند.

رسانه ملی در آستانه انتخابات خوب عمل نکرده است

مشاوررييس جمهوری در ادامه ضمن تشکر از رسانه ملی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص فعاليت ها و خدمات رسانی دولت های نهم و دهم، در عين حال از عملکرد اين رسانه در آستانه انتخابات انتقاد کرد و گفت: رسانه ملی در اين عرصه عملکرد خوبی نداشته است.

رحيم مشايی که پيش از اين از پرسنل رسانه ملی بوده است، افزود: از خدمات خوب رسانه ملی آگاه هستم اما اين رسانه در آستانه انتخابات از لحاظ جانبداری از نامزدهای انتخابات آتی رياست جمهوری خوب عمل نکرده و اين سابقه خوبی برای آن نيست.

وی اظهار داشت: مردم عملکرد رسانه ملی را در انتخابات دوره های گذشته به خوبی به ياد دارند و بر اين اساس صدا و سيما بايد کاملا مراقبت کند و مشی معتدل تری را در اين عرصه دنبال کند.

لازمه شکست دشمن برگزاری انتخاباتی پرشور در کشور است

مشاور رييس جمهوری در ادامه گفت: در مقابله با تحريم ها و مشکلات اقتصادی که دشمنان عليه جمهوری اسلامی ايران اعمال کرده اند و لازمه شکست آنها در اين مصاف برگزاری انتخابات پرشور و گسترده در کشور است.

رحيم مشايی با بيان اين که مردم بايد بدانند که دولت خدمتگزار ذره ای در برابر هر تلاشی و لو مذبوحانه برای ايجاد خدشه به سلامت انتخابات کوتاه نخواهد آمد، افزود: اين وظيفه رسانه ملی است که در اين مسير بتواند دولت را ياری کند.

عزل و نصب برای دولت کار آسانی است

مشاور رييس جمهوری در ادامه با بيان اين که دکتر احمدی نژاد نشان داده است که عزل و نصب افراد در بالاترين سطوح برای اين دولت کار آسانی است، يادآور شد رييس جمهوری حتی يک روز مانده به برگزاری انتخابات رياست جمهوری نيز ممکن است تغييراتی را انجام دهد.

رحيم مشايی افزود: سلامت انتخابات عمومی است، چون ممکن است فردا دولت را متهم کنند که به سمتی گرايش دارد و به همين دليل دولت در فعاليت های انتخاباتی حضور نيافته، گرچه خيلی تحت فشار است و از سويی اين که علاقه مندی در کشور به دولت زياد است.

وی يادآور شد دکتر احمدی نژاد در جلسه هيات دولت و همچنين در نشست با استانداران تاکيد داشته است که اعضای دولت به هيچ وجه نبايد به گونه ای عمل کنند که شائبه جانبداری از نامزدی ايجاد شود.

دولت خود را موظف به تبعيت از رهبری می داند

مشاور رييس جمهوری در ادامه با اشاره به اين که در دين مبين اسلام بر اصل ولايت فقيه تاکيد شده است، تصريح کرد اعضای هيات دولت همانند ساير اقشار جامعه و شاغل در دستگاه های اجرايی خود را موظف می دانند که از رهبری تبعيت داشته باشند و همواره نيز در اين راستا گام برداشته اند.

رحيم مشايی افزود: ميزان تبعيت دولت دکتر احمدی نژاد از رهبر معظم انقلاب نيز با هيچ يک از دولت های پيشين قابل مقايسه نيست و نيازی به توضيح در اين زمينه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد دولت دهم نيز امروز خود را موظف دانسته و می داند که از رهبری تبعيت کند و جايگاه ولی فقيه نيز در نزد اين دولت محفوظ بوده، هست و خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016