دوشنبه 5 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال کامل مسئوليت زندان بگرام به حکومت افغانستان

راديو بين المللی فرانسه ـ شاهرخ بهزادی - مسئوليت کامل اداره زندان بگرام امروز از سوی نيروهای آمريکايی رسماً به حکومت افغانستان واگذار گرديد.

زندان بگرام که به " گوانتانامو افغانستان" مشهور شده است، طی ماه های اخير يکی از مسايل بحث برانگيز و مورد اختلاف ميان حکومت افغانستان و ايالات متحده آمريکا بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آمريکا نگران بوده است که با واگذاری مسئوليت اين زندان به حکومت افغانستان شماری از طالبان زندانی در صورت آزادی ميتوانند امنيت نيروهای آمريکايی در افغانستان را تهديد کند.

از سوی ديگر حکومت افغانستان کنترل زندان بگرام را در چهارچوب استقلال سياسی و توانايی نيروهای افغانی برای محافظت از استقلال سياسی تنبيين کرده و دائماً بر انتقال پروسه مسئوليت اداره اين زندان از نيروهای آمريکايی به نيروهای افغانی تأکيد کرده بود.

ژنرال جوزف دانفورد فرمانده عمومی ناتو در افغانستان در يک اعلاميه مطبوعاتی در اين باره گفت است که انتقال مسئوليت زندان بگرام، بخشی از پروسه انتقال مسووليت های امنيتی در افغانستان از سوی نيروهای ناتو به نيروهای افغان است.

ياد آور ميشويم در آغاز ماه سپتامبر گذشته مسئوليت اداره بيش از ۳۰۰۰ زندانی زندان بگرام، خصوصاً افراد متهم به عضويت درالقاعده و طالبان از سوی نيروهای آمريکايی به نيروهای افغان محول شده بود.

زندانيانی که تا امروز تحت کنترل نيروهای آمريکايی بودند، صرفاً افرادی هستند که از ماه سپتامبر گذشته تا کنون به وسيله نيروههای ويژه ناتو در افغانستان در ارتباط با القاعده و طالبان دستگير و زندانی شده اند.

ژنرال دانفورد فرمانده آمريکايی نيروهای ناتو در افغانستان پيش تر گفته بود که برخی از زندانيان اين زندان در صورت آزادی يک تهديد جدی برای نيروهای ناتو مستقر در افغانستان محسوب ميگردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016