چهارشنبه 7 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين وضعيت فعالين کُرد بازداشتی در شهر مهاباد

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ يک منبع محلی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که دو برادر به نامهای فارق و هژار سامانی که در طی هفته‌های گذشته توسط نيروهای امنيتی در مهاباد بازداشت شده بودند به زندان مرکزی مهاباد منتقل شده‌اند. از سرنوشت دو برادر ديگر بازداشتی کُرد مسعود و خسرو کُردپور اطلاعی بدست نيامده است و همچنين خدررسول مروت ديگر بازداشتی کُرد از بازداشتگاه اداره‌ اطلاعات مهاباد به بازداشتگاه ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات اروميه منتقل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعال حقوق بشربه کمپين گفت: «در ۲۴ اسفندماه ۹۱ دو برادر کُرد هژار و فاروق سامانی بعد از سه هفته بازداشت در بازداشتگاه ستاد خبری اداره‌ اطلاعات مهاباد با قرار بازداشت موقت به زندان مرکزی مهاباد منتقل و بعد از اين مدت برای اولين بار موفق به ملاقات خانواده‌ خويش در زندان شدند. مسئولين قضايی صدور قرار وثيقه برای آزادی موقت آنها را تا بعد از تعطيلات اوليه سال نو رد کردند. همچنين خانواده دو روزنامه‌نگار بازداشتی کُرد خسرو کُردپور مدير آژانس خبری موکريان و مسعود کُردپور که از ۱۷و ۱۹ اسفندماه در بازداشت اداره‌ اطلاعات مهاباد هستند با وجود پيگيری و مراجعه به دادگاه انقلاب و اداره‌ اطلاعات مهاباد موفق به ملاقات و اطلاع از سرنوشت آنها نشده و بازپرس شعبه‌ دوم دادگاه انقلاب مهاباد اعلام کرده فعلا آنها در بازداشت موقت بسر می‌برند و اگر بازجويان اداره‌ اطلاعان صلاح بدانند، قرار بازداشت موقت آنها را تمديد خواهد کرد.»

اين فعال حقوق بشر در خصوص وضعيت دو فعال دير بازداشت شده در طی هفته های اخير در شهرمهاباد استان آذربايجان غربی به کمپين گفت :«قاسم احمدی کارشناس ارشد علوم سياسی و از اعضای شورای سردبيری فصلنامە‌ی “روژف” که روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه توسط نيروهای اداره اطلاعات مهاباد بازداشت شده بود، روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه با توديع وثيقه‌ ۵۰ ميليون تومانی از زندان مهاباد آزاد شده است. همچنين خدر رسول مروت فعال فرهنگی مهابادی بعد از ۲۰ روز بازداشت در بازداشتگاه ستاد خبری اداره‌ اطلاعات شهر مهاباد، روز ۲۷ اسفندماه به بازداشتگاه ستاد خبری اداره‌ اطلاعات اروميه منتقل شده است. خانواده‌ اين فعال بازداشتی کُرد با وجود مراجعه به دادگاه انقلاب و ستاد خبری اداره‌ اطلاعات مهابات موفق به ملاقات وی نشده و تنها به آنها اعلام شده جهت بازجويهای بيشتر او به اروميه منتقل شده است و تا زمان تکميل پرونده و انتقال به زندان ، امکان تماس و ملاقات با وی وجود ندارد.

در طی هفته‌های گذشته بيش از ده تن از فعالين سياسی، مدنی، فرهنگی و کارگری کُرد در شهرهای مهاباد، سنندج و پاوه بازداشت شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016