پنجشنبه 8 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عماد بهاور به زندان برگشت

کلمه ـ عماد بهاور، زندانی سياسی سبز و اصلاح طلب، پس از يک هفته مرخصی به زندان برگشت.

به گزارش کلمه، اين عضو نهضت آزادی که هفته قبل پس از سه سال حبس بی وقفه به مرخصی آمده بود، با توجه به مخالفت دادستان تهران با تمديد مرخصی اش، به بند ۳۵۰ زندان اوين بازگشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عماد بهاور که عضو هسته مرکزی «پويش حمايت از خاتمی و موسوی» (موج سوم) و مسئول شاخه جوانان و عضو دفتر سياسی نهضت آزادی ايران است، دو هفته پيش از انتخابات رياست جمهوری ۸۸ بازداشت و پس از چهار روز آزاد شد.

او پس از انتخابات بار ديگر بازداشت شد و تحت فشارهای روانی برای اعتراف گيری قرار گرفت، اما اين فشارها بی نتيجه ماند و در روز هفتم مرداد پس از ۴۶ روز حبس در سلول انفرادی، آزاد شد.

عماد بهاور در روز ۱۶ اسفند ۸۸ و در حالی که برای اخذ آخرين دفاع به دادگاه انقلاب احضار شده بود، بای چندمين بار بازداشت شد و از آن زمان تا آخرين روز سال ۱۳۹۱ بی وقفه و بدون حتی يک روز مرخصی در زندان بود.

اين جوان نوانديش و اصلاح طلب به اتهام اجتماع و تبانی و تبليغ عليه نظام از طريق عضويت در نهضت آزادی به ۱۰ سال حبس قطعی محکوم شده است؛ حکمی که به نسبت ديگر فعالان جوان و اصلاح طلب، بی سابقه است.

در سه سال اخير فعالان سياسی و مدنی بارها و باره در نامه های آشکار و سربسته به مسئولان، تلاش کرده بودند آنها را به رعايت قانون و موافقت با مرخصی بهاور راضی کنند. اما اين اتفاق نيفتاد تا آنکه در نهايت پس از چند بار خلف وعده، او در آخرين ساعات سال ۹۱ به مرخصی آمد.

با اين حال جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، حاضر نشد مرخصی اين زندانی سياسی را بيش از چند روز تمديد کند و بدين ترتيب عماد بهاور ناچار شد به زندان بازگردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016