یکشنبه 11 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اردوعان: مخالفان سوری متحدتر شده اند

صدای آمريکا ـ نخست وزير ترکيه می گويد مخالفان سوری "متحد تر" شده اند. در همين حال رئيس ائتلاف ملی سوريه که مهمترين گروه از مخالفان سياسی آن کشوررا تشکيل می دهد خواستار حمايتِی بيشتر از سوی جامعه بين المللی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در گردهمايی نمايندگان اقليت ترک سوريه در آنکارا، اقليتی که تقريبا يک و نيم ميليون نفرند و به ويژه از آغاز بحران و جنگ داخلی در سوريه، از همسايه شمالی شان انتظار حمايت دارند، رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه با اشاره به انتخاب تقريبا دو هفته پيش غسان هيتو نخست وزير موقت سوريه بعنوان نمادی از اتحاد بيشتر مخالفان خارج نشين گفت "در يکماه گذشته، مخالفان سوری در خارج متحد تر و مخالفان مسلح نيز قوی تر، و مشروعيت شان برای جامعه بين الملل بيشتر شده است. باوجود جنگ و خونريزی در داخل، مخالفان سوری توانستند آقای هيتو را بعنوان نخست وزير موقتشان انتخاب کنند، که اهميت نمادين زيادی دارد".

سه شنبه هفته گذشته ، کرسی سوريه در اتحاديه عرب به ائتلاف ملی سوريه واگذار شد و احمد معاذ الخطيب رهبر اين ائتلاف همپای ساير رهبران عرب در کنفرانس سران آن اتحاديه در قطر شرکت کرد. و جرج صبرا رئيس ائتلاف ملی سوريه نيز ضمن درخواست حمايت بيشتر توسط جامعه بين المللی اذهان را به وقايع اخير در منطقه درعا در جنوب سوريه جلب کرد و گفت "آنچه اين روزها در درعا اتفاق می افتد، نمايانگر آن ست که عصر بشار اسد بزودی به پايان می رسد. آزادی برخی از نقاط در شمال و جنوب کشور اين دو ناحيه را مانند پلی به يکديگر متصل می کند".

به گزارش ديدبان حقوق بشر سوری مستقر در بريتانيا، مخالفان مسلح سوری روز جمعه پس از يک روز نبرد شديد شهرک استراتژيک "داعل" در استان درعا در جنوب سوريه را که تقريبا پانزده کيلومتر با مرز اردن فاصله دارد، آزاد کردند، واقعه ای که کم وبيش همزمان با اخبارحاکی از افزايش ارسال تسليحات و مهمات از جانب يکی دو کشور عرب برای مخالفان سوری صورت گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016